Vreau sa ma ingras

Toata lumea vrea sa slabeasca, dar mai ales femeile.

Peste tot gasesti sfaturi si informatii despre cum sa dai jos burtica, cum sa scapi de colacei sau ce sa faci pentru picioare mai subtirele. Pana si pe site-ul meu 99% dintre sfaturi sunt despre slabirea la femei.

Insa, ai fi uimita sa descoperi ca sunt femei care nu vor sa slabeasca, ci dimpotriva, vor sa se ingrasa. Si ce faci atunci cand esti pe partea opusa a baricadei? Ce faci cand vrei sa te ingrasi si nu vrei cu nici un scop sa dai jos din kilogramele pretioase cu greu castigate?

 In ultima vreme am primit mai multe emailuri de la cititoare care vor sa se ingrasa si ma intreaba cum sa faca asta.

Eu am 49 de ani si as dori ….sa ma ingras. Sunt prea slaba si nu resesc sa ma ingras, toate sunt “lasate”. Am arderile mari si ma consum pe fond nervos….

Mi-ar placea sa stiu ce as putea face sa iau cateva kg in plus,dar nu ca si grasime,ci ca masa musculara.

Am inaltimea de 1’60 si greutatea de 43 de kg.vreau sa mă ingras nu sa slăbesc.

Multumesc pentru raspuns doar ca eu vreau sa ma ingras , nu sa slabesc 🙂

Ei bine, chiar daca Femeia Fit e un site care vorbeste indeosebi cu femeia care vrea sa scape de kilogramele in plus, femeia care vrea sa slabeasca, Femeia Fit  este, pana la urma,  un site al femeii FIT.

Adica, eu ma adresez aici si am creeat aceasta resursa pentru toate femeile care vor sa ajunga la o greutate confortabila, o greutate optima si un corp bine definit si fit, cu forme ondulate si tonifiate; articolele mele si sfaturile de aici sunt adresate femeilor care vor se se uite in oglinda si sa fie multumite de ceea ce vad, sa se simta increzatoare si puternice, sa fie fericite in propria piele.

Din aceasta categorie fac parte, in procent de 95%,  femei care vor sa slabeasca, sa dea jos colacelul de pe burta, sa scape de grasimea de pe brate sau soldurile late si sa construiasca muschiuleti definiti. In procent mult mai mic, sa zicem 5%, femeile care parcurg articolele, fac exercitiile pentru fund sau antrenamentele de aici, sunt femei care vor sa se ingrase, sa aibe mai multa ‘carne‘ pe ele si muschiuleti tonifiati care sa scoata in evidenta formele atragatoare.

Daca tu esti femeia care vrea sa slabeasca, vreau sa stii ca am vorbit in nenumarate randuri si ti-am dat sfaturi peste sfaturi despre cum si ce sa mananci sau ce exercitii sa faci pentru a da jos kilograme, ce sa faci sa slabesti sanatos si sa scapi de grasimea corporala neatragatoare. Poti sa afli mai multe despre slabire aici, aici, si aici, aici  sau aici, si nu uita aici.

In schimb, daca esti femeia care vrea sa se ingrase vreau sa stii ca acest articol iti este adresat tie. Asa ca daca esti tipa care mi-a scris ca se ingrasa foarte greu si slabeste foarte usor dupa aceea, citeste mai departe si afla ce te indemn eu sa faci pentru a creste in greutate.

Vreau sa ma ingras sanatos si sa pun muschiuleti. Cum sa o fac?

Inca de la inceput vreau sa stii ca in acest articol am sa iti voresc despre ‘ingrasarea sanatoasa‘ si nu despre ingrasarea nesanatoasa in care mananci prostii sau fast-food, de dragul de a vedea pe cantar mai multe kilograme.

Vezi tu, la fel ca si slabirea haotica, ingrasarea nesanatoasa este cea mai simpla cale prin care poti ajunge sa cresti rapid in greutate, in timp ce pui pe tine grasime neatragatoare, iti dereglezi mediul hormonal si, mai grav, iti imbolnavesti organismul. Ma indoiesc ca vrei sa ai colacei pe burtica sau dune de celulita pe picioare, in timp ce nu iti revii din raceala sau esti mereu ametita.

Deageaba ajungi la greutatea pe care ti-o doresti, daca pentru asta ti-ai sacrificat sanatatea. Nu uita ca, indiferent de obiectivul tau, sanatatea e cea mai mare avere a ta.

Da, e adevarat, e greu sa cresti in greutate, dar nu imposibil! Poate ingrasarea e chiar putin mai grea decat slabirea, mai ales ca nu prea exista informatie in acest sens, insa cu strategia buna, putin efort si timp investit e foarte realizabil sa te ingrasi si sa cresti in greutate intr-un mod sanatos.

Cum sa ma ingras?

#1. In primul rand pentru a creste in greutate trebuie sa mananci mai mult.

Am spus mai mult, nu mai prost! Pentru asta trebuie sa faci un efort sa pui mai mult in farfurie si sa chiar mananci mai mult peste zi. Crede-ma, poate ai zice tu acum ca mananci mult, dar la fel cum in slabire subestimam  cat manacam peste zi, la cresterea in greutate ai tendinta sa supraestimezi cantitatea de mancare pe care o consumi zilnic.

Ca sa te ingrasi va fi necesar sa mananci mai multa mancare, dar mancare sanatoasa. Mesele tale trebuie sa aibe tot timpul a) o portie de proteine: oua, carne (copanele de pui, tocanita de vita, chiftele, ceafa la gratar sau cotlet cu sos de rosii, etc) sau peste (peste la cuptor, ton in apa pentru salata) b) o portie de carbohidrati buni: cartofi dulci, orez, cartofi, dovleac placintar, sfecla, quinoa, morcovi, pastarnac, porumb, ceva legume pe langa intr-o salata sau gatite la cuptor si binenteles c) grasimi sanatoase.  Nu uita sa inlocuiesti zaharul cu dulcele natural si sa mananci 1-2 fructe pe zi.

Alimentatia pentru a creste in greutate

Sari peste supica si mananca felul doi prima oara

Stiu ca e greu sa mananci mai mult, si eu una am problema aceasta. Insa pentru a manca mai multa mancare peste zi iti sugerez sa ai cel putin 3 mese importante peste zi. Iti va fi mai usor sa imparti o cantitate mai mare de mancare in mai multe mese decat sa o mananci si sa te chinui sa o indopi in tine la o singura masa. Chiar daca obisnuiesti sa ai doar doua mese pe zi, va trebui sa iti ‘stabilesti‘ 3 mese sfante, peste-care-sa-nu-sari-nici-in-ruptul-capului peste zi: mic dejun, pranz si cina.  Iti sugerez ca la aceste mese sa incepi cu felul doi si sa lasi deoparte supa sau ciorba de inceput. Nu de alta, dar odata ce ai baut volumul acela de lichid, stomacul iti va fi plin si tie iti va fi mai greu sa mananci felul doi.

Totodata ar fi bine daca te-ai gandi si la ceva gustari intre mese. Nu uita: cu cat imparti in porti mai mici cantitatea de mancare ce trebuie sa o mananci peste zi, cu atat va fi mai usor sa o consumi. Acum nu iti spun sa fii tot timpul cu botul in farfurie, dar iti sugerez sa ai 3 mese principale si 1-2 gustari pe parcursul zilei.

Un alt truc pe care sa il folosesti pentru a manca mai mult peste zi este sa consumi alimente bogate caloric. Adauga o lingura de ulei de masline peste salata ta de pranz, foloseste ulei de cocos din abundenta la gatit, gateste-ti orez cu unt si pune o lingurita de smantana grasa (de calitate) in cafea. Iar ca gustari mananca indeosebi alune, migdale, unt de migdale, nuci si fructe mai calorice: banane, struguri, pere, ananas, fructe uscate (fara adaos de zahar).

Daca ti-e greu sa mananci mai mult in decursul zilei, iti sugerezi sa folosesti o farfurie mai mare din care sa mananci. Inlocuieste-ti farfuria actuala cu una ceva mai maricica, deoarece studiile arata ca cu cat avem o farfurie mai mare, cu atat manacam mai mult….si nu uita sa o umpli. Iti va lua mai putin efort mental sa golesti o singura farfurie mare de mancare decat doua farfurii mai mici.

Si daca tot suntem la capitolul alimentatie, te indemn sa iti suplimentezi si sa iti ajuti alimentatia cu cateva suplimente nutritive: omega 3, magneziu inainte de culcare si o multivitamina pe zi.

#2. In al doilea rand atunci cand vrei sa te ingrasi ar fi indicat sa iti administrezi bine stresul si somnul.

Stresul tau zilnic si calitatea somnului pe care il ai te pot ajuta sa castigi in greutate sau te pot impiedica. Nu odata am auzit de la tine ca ‘ma consum pe fond nervos si slabesc instant’. Daca vrei sa pui ceva kilograme pe tine si sa prinzi o forma mai voluptoasa la corp, va trebui sa faci un efort sa iti administrezi mai bine stresul si somnul.

Somnul ajuta sa te ingrasi

Dormi 7h pe noapte

Vezi tu, stresul si odihna sunt intr-o continua legatura si se influenteaza permanent:

– ai stres mare, nu poti sa te odihnesti bine, nu dormi bine, creste nivelul de stres din corp;

– esti putin stresata, dormi ca un prunc si organismul este mai putin stresat.

Totu-i interconectat.

Pentru a alunga stresul ce il acumulezi la birou sau la scoala citeste o carte, mediteaza, danseaza, fa o baie fierbinte sau inchide telefonul pentru a avea timpul tau sfant. Foloseste-te si aplica aceste 6 sfaturi pentru a-ti stapani stresul de peste zi.

Totodata, imbunatateste-ti calitatea somnului. Obiectivul e sa ai 7-8h de somn calitativ pe noapte. Dar si daca ai 6h, macar sa fie sase ore de somn adanc. Pentru asta incearca sa nu mai bei cafea dupa ora 14:00 si fa cat mai intuneric in camera ta: pune draperi groase, stinge luminitele de la TV, laptop si seteaza telefonul pe flight mode inainte de culcare.

#3. In al treilea rand daca vrei sa castigi in greutate e important sa faci sport.

Iti dau cel putin 3 motive pentru care sa faci sport: 1) te apara de celulita, 2) iti creste pofta de mancare, 3) te scapa de stres.

Fitness pentru a te ingrasa

Fa sport si creste-ti pofta de mancare

Daca nu vrei sa te pricopsesti cu sunculite si celulita pe picioare atunci odata ce incepi sa mananci mai mult si vrei sa te ingrasi proportional te indemn sa faci sport.

Facand miscare si sport vei avea pofta de mancare si iti va fi mai usor sa mananci mai mult! Totodata sportul este un remediu bun de a scapa de stres. Mai putin stres inseamna un somn mai bun si un metabolism care incepe sa depuna, adica castigi mai usor in greutate. Si deoarece aici vorbim despre fitness, iti spun ca fitness-ul te va ajuta sa construiesti muschiuleti si sa capeti forme atragatoare, care iti vor creste apetitul.

La categoria sport in sala de fitness iti sugerez sa lasi deoparte alergatul pe banda, pe pe eliptica sau clasele de aerobic si sa te axezi pe ceva ce iti provoaca muschiuleti sa munceasca, sa se dezvolte si sa-ti creasca pofta de mancare.

Cardio-ul nu e prioritatea ta daca vrei sa te ingrasi. Da, e bine pentru inima sa faci miscare, dar limiteaza-ti cardio-ul la mers pe jos sau plimbare in parc. In schimb orienteaza-te spre un antrenament inteligent care foloseste exercitiile valoroase, ce iti pun muschii la treaba si te ajuta sa te ingrasi proportionat si atragator: flotari, tractiuni, impins de le piept, indreptari, thrustul soldului, genuflexiuni, fandari, ramat cu gantera, etc .

Nu uita si de programul special de exercitii la sala pe care ti-l propun eu in Forme Fit – Ghidul Femeii Moderne pentru un Corp Definit si Fit

Iar daca te antrenezi acasa, vreau sa stii ca sunt atatea feluri in care iti poti folosi greutatea corpului pentru a face exercitii challenging la tine in sufragerie, incat nu ai scuza sa nu faci fitness acasa.

Fese Ferme-Program Antrenament pentru Acasa

Mai sus am discutat pe rand cele mai importante aspecte asupra carora te indemn eu sa-ti indrepti atentia daca vrei sa cresti in greutate si sa pui pe tine muschiuleti aratosi si definiti.

La fiecare ti-am dat cateva sfaturi clare si concise pe care ai face bine sa incepi sa le implementezi, insa daca vrei sa afli mai mult si sa stii o strategie completa pentru ca tu sa reusesti sa te ingrasi sanatos, mancand alimente sanatoase in cantitatile necesare tie si facand exercitii fitness de nivelul tau, avand pe cineva care sa te monitorizeze si sa te motiveze, te indemn sa apelezi unul din programele mele…apasa pe link-ul care ti se potriveste sa citesti despre program:

Forme Fit – pentru definire si tonifiere cu exercitii la sala

Fese Ferme – pentru crestere in greutate cu exercitii acasa

Vei avea un program de antrenament dupa care sa te antrenezi (fie acasa, fie in sala de fitness), o detaliere completa a ceea ce sa mananci si cat sa mananci pentru a te ingrasa si binenteles suportul meu sa duci la capat acesta misiune.

Daca vrei sa castigi in greutate, sa iti placa ce vezi in oglinda si hainele sa nu cada de pe tine, ia-ti programul care ti se potriveste mai bine tie.

Totodata te sfatuiesc sa vezi care din sfaturile si tips-urile de mai sus le poti folosi in stilul tau de viata si sa incepi sa le aplici de AZI.

Ia cate unul si implementeaza-l pe rand.

Ideea nu e sa iti dai viata peste cap, sa schimbi toate lucrurile dintr-o data si de maine sa pui in aplicare TOATE sfaturile de mai sus. Nu te va tine aceasta abordare si vei renunta!

Prea multe schimbari dintr-o data sperie si nimanui nu-i place sa iasa din zona de confort unde totul e cunoscut, familiar si cald.

Ia-o incet, implementeaza pe rand cate un mic sfat, fa-l un obicei natural (ca si spalatul pe dinti), ai rabdare, analizeaza rezultatele si ajusteaza in timp, iar daca ai nevoie de sfaturi in plus scrie un comentariu si iti raspund cu placere.

Pana data viitoare te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit! si vino alaturi de noi pe Facebook!