Greseala care te impiedica sa slabesti

Afla daca o faci si tu!

Ieri dupa-amiaza am luat o pauza de la calculator si, relaxata pe canapea cu paharul de apa langa mine, am deschis noua carte pe care o citesc.

Este o carte de slabire care trateaza mediul hormonal la femei: ce impact au hormonii si cum poti sa ii optimizezi pentru slabire.

E un subiect foarte complex, cartea merge foarte adanc in acest domeniu si inca sunt multi termeni de specialitate a caror nume ma chinui sa ii pronunt.

 

Citind printre randuri am dat peste un fragment extrem de adevarat in slabire la femei.

Es vorba despre o greseala in slabire pe care noi femeile o facem si pe care am intalnit-o foarte des la mine si la clientele mele.

Chestia comica este ca desi cunosc aceasta greseala, am trait un moment de revelatie, un moment de A-Ha cand am terminat acest paragraf.

Nu pot sa iti descriu in cuvinte, dar a fost ca si atunci cand iti dai ochelarii de soare jos si incepi sa vezi verdele natural si crud al pomului din fata ta.

Este acelasi pom, insa acum il vezi mai clar, in toata speldoarea sa.

Ei bine, am vrut neaparat sa iti scriu si tie acest paragrafh….poate te ajuta sa vezi lucrurile mai clar in slabirea ta.

De fapt, sa te ajut sa intelegi de ce esti inca grasuta si cum aceasta greseala imensa inca te impiedica sa slabesti.

 

EN: The first thing busy women sacrifice in order to get more time is exercise and sleep. You begin to skip workouts, force yourself to stay up late or wake up very early, even if these are two important key players to lose belly fat and body fat. (da, cartea este in engleza)

 

RO: Primul lucru pe care femeile ocupate il sacrifica, ca sa castige mai mult timp, este somnul si exercitiile. Incepi sa sari peste antrenamente, stai treaza pana tarziu sau te trezesti cu noaptea in cap, desi acestea sunt doua componente vitale sa dai jos din burtica sau sa slabesti.

 

Zi-mi ca nu-i asa?

Asa-i!

Primul lucru pe care il taiem de pe lista, daca avem o zi aglomerata, sunt exercitiile.

De ce crezi ca nu slabesti?!

De ce crezi ca nu dai jos sunculitele de la sutien si colacul de pe burta?!

 

Ocolirea, zi de zi, a exercitiilor fizice este greseala subtila care te impiedica sa slabesti!

 

Nu am sa dezbat partea cu somnul pentru ca acolo treaba este si mai complexa, dar am sa vorbesc despre greseala aceasta imensa sa sari peste exercitii si cum te afecteaza pe tine in slabire.

 

Primul lucru care iasa din discutie, intr-o zi in care nu stii pe ce sa pui mana sau nu iti vezi capul de treaba, sunt exercitiile.

O fac eu, o fac clientele mele si probabil o faci si tu daca inca nu iti place ce vezi in oglinda.

Si nu ar fi chiar atat de grav daca ai face asta de doua trei ori pe saptamana.

Insa, cu viata ta agitata, cand trebuie sa alergi prin trafic catre birou, sa lasi copilul la scoala, sa fugi la cumparaturi, sa o suni pe mama in timp ce pui la spalat sau gatesti cina, sari peste exercitii si miscare in fiecare zi.

 

Sari peste exercitii azi, ca pur si simplu nu ai timp.

Sari maine peste sport, ca pici lata de oboseala pe canapea.

Sari poimaine peste miscare, ca zici ca nu ai cum sa faci ceva bine in cele 36 de minute pe care le ai libere.

Si sari raspoimaine cand zici: ehh ce mai, incep de Luni!

 

Dar vezi tu, lucrurile se complica si nu poti sa slabesti sanatos cand zi de zi, tu sari peste sport.

 

Organismul sufera si tie ti-e tot si tot mai greu sa slabesti cand zi dupa zi ocolesti sau gasesti motive sa nu faci miscare.

Pe langa raspunsul evident (pe care sper ca il banuiesti): sari peste miscare si nu faci exercitii, ceea ce inseamna ca nu arzi calorii si nu slabesti, exista implicatii si mai subtile ce leaga lipsa de exercitii cu faptul ca orice ai face nu dai jos colacelul de pe burtica.

 

4 Legaturi subtile intre lipsa de miscare si dificultatea cu care slabesti:

 

Sari peste exerciti, esti mai pofticioasa

Exercitiile regleaza poftele, in special de dulce.

Cand faci exercitii corpul tau elibereaza endorfine, parte din hormonul starii de bine. Dupa o sesiune de exercitii simti aceeasi stare de bine la fel ca si dupa un rand de ciocolata.

In schimb, cand nu faci miscare, cauti starea aceasta de bine in mancaruri dulci care ingrasa: 2 prajituri la desert, 1 croissant cu crema de vanilie in coada la supermarket, impletita cu branza dulce si stafide pe fuga la birou, inghetata… you name it.

 

Sari peste exercitii, ai burtica mai pufoasa

Noi femeile depunem cel mai usor …si draci ca dam cel mai greu jos, de pe burtica.

Si asta pentru ca suntem predispuse sa avem valori de cortisol mai mari in corp. Cortizolul este hormonul stresului, care pe langa faptul ca promoveaza depunerile pe mijloc (hello colacul de salvare pe burta) tine si cu dinti de grasimea de pe abdomen. Acesta este un motiv pentru care vezi femei slabute, dar cu burta.

De ce nu slabesti

Ei bine, contrar a ceea ce ai crede, scazi cortizolul prin exercitiile fizice si miscare.

Deci trebuie sa te stresezi putin cu exercitii, ca sa scapi de stresul acesta a grijilor cotidiene si sa dai burtica jos. Cum ziceam si mai sus, faci sport si eliberezi endorfine. Ele sunt cele care induc corpului starea aceasta de relaxare, ce scade nivelul de cortizol. Si uite asa, iti cresti sansele si ti-e mult mai usor sa scapi de burtica pufoasa daca faci sport.

 

Sari peste exercitii esti mai tensionata…tinzi sa mananci mai multe prostii

Probabil e redundant sa zic, insa cu fiecare zi in care nu faci putina miscare devii tot mai agitata, mai tensionata si incepi sa infuleci compulsiv la nervi.

Mananc mult la stres si nu ma pot opri. Suna ca tine?

Ei bine, unul dintre mijloacele prin care sa nu mai mananci prostii, cand esti stresata, este sa faci miscare.

Exercitiile fizice si miscarea te calmeaza, iti ia gandul si te detaseaza de termenul limita pe care il ai la proiect, de sedinta stresanta de maine sau de cearta stupida pe care ai avut-o cu sotul.

Contrar a ceea ce ai crede, exercitiile fizice sunt o arma de detasare si revigorare pentru a scapa de stres si aici iti spun cum am descoperit pe pielea mea lucrul acesta.

 

Sari peste exercitii, iti pierzi tonusul muscular si nu slabesti

Muschii sunt motorul metabolismului tau. Cand ei sunt activi si antrenati, arzi calorii, slabesti si ai forme tonifiate si definite, fara straturi de grasime.

Cand nu faci exercitii zile, saptamani sau luni la rand, muschii se blegesc si metabolismul se incetineste.

Nu doar ca esti pufoasa si moale, dar tot ce mananci se depune si ti-e foarte greu sa slabesti.

Cu cat sari mai des peste miscare, cu atat prapastia se adanceste si tie ti-e tot mai greu sa ajungi la kilogramele de dinainte sau sa reincapi in blugii vechi.

Indiferent cat de sportiva ai fost in tinerete, daca nu iti pastrezi musculatura activa si ocolesti fitness-ul crede-ma ca te asteapta vremuri grele in slabire pe la anii 30, 40….si cu cat imbatranesti cu atat va fi mai greu sa slabesti si sa nu te reingrasi.

 

La aceste 4 legaturi sublite si faptul ca nu reusesti sa slabesti, as mai adauga cruntul adevar ca odata ce tot ocolesti miscarea, ti-e tot mai lejamite si greu sa te apuci de fitness…o alta greseala care te tine inapoi si nu te lasa sa dai sunculitele acelea afurisite jos.

Asa ca dragutza, nu lasa sa treaca mai mult de doua trei zile fara sa faci miscare si sa ai grija de tine (exceptand cazurile de forta majora, of course).

Daca ramai cu ceva din acest articol, macar sa ramai cu asta:

 

Pentru slabire garantata:

Stabileste-ti un ritm de exercitii si miscare fizica tot la doua-trei zile!

 

Eu nu sunt adepta si nu am sa iti recomand sa faci zilnic fitness, dar daca reusesti sa ajungi la o medie de 3-4 antrenamente pe saptamana, e ideal.

Pana si unei zile agitate si pline de treaba, ii vei face mai bine fata, cand bagi rapid putin sport chiar de dimineata.

 

Partea buna e ca nu ai nevoie de ore intregi ca sa transpiri putin si iti pui corpul in miscare.

De fapt, poti face cateva exercitii bestiale de dat jos burtica si eliminat stres in 20 de minute sau chiar mai putin… iar circuitele si exercitiile pe care ti le dau ca exemplu pe site,  sunt dovada clara pentru asta!

 

Eu una sunt perfect constienta ca femeile cu program incarcat aloca tot mai putin timp pentru sport si miscare, si tocmai pentru ele am pus cap la cap un program de slabire si definire cu exercitii care nu dureaza mult.

Am realizat sesiunile de exercitii in asa fel incat sa nu iti ia mai mult de 20 de minute, plus 6minute de incalzire, astfel incat sa nu mai existe scuza sa sari peste ele.

Antrenamentele Sweaty, de tip HiiT-circuite-cardio, cuprind exercitii variate care te fac sa transpiri, fara sa te plictisesti si prin efectul de afterburn te fac sa arzi calorii, chiar si dupa 12 ore de cand le faci.

Antrenamente Strong iti lucreaza fiecare muschii din corp cu exercitii specifice, fara aparate de fitness, si iti tonifiezi corpul direct in sufragerie, in doar 15minute.

Atat antrenamentele Strong cat si Sweaty sunt eficiente, intense si scurte, numa bune pentru o femeie  care vrea sa arate bine, dar nu are mult timp la dispozitie.

 

PachetFormeFitAcasa

Apasa aici sa descoperi acest program de tnifiere si slabire pentru femei ocupate.

In acest program de exercitii acasa, toate materialele sunt incarcate in video-uri care te asteapta intr-o zona speciala de membri.

Vezi exercitiile de pe telefon, tableta sau calculator, in orice tara ai locui, le faci rapid in sufragerie si iti vezi de treaba.

Exercitiile din acest program sunt atat de eficiente si scurte, ca efectiv nu vei mai putea invoca lipsa de timp sa sari peste ele.

Descopera pachetul complet si ce primesti luna de luna cand te alaturi acestui program de exercitii pentru femei ocupate.

Alatura-te programului si foloseste arma valoroasa a exercitiilor sa combati greseala aceasta subtila in slabire!

Ai sa vezi ce rezultate au femeile care fac deja exercitiile si cat de mult si-au imbutatatit silueta, chiar daca din cand in cand, mai sar si ele peste exercitii.

 

Pana data viiitoare, te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si constientizeaza ca ocolitul exercitiilor iti pune piedici mari in slabit!