Antrenament HIITPoate ca stii sau poate ca nu, insa in urma cu ceva timp am lansat pe Facebook ideea unui nou mini proiect FIT. E vorba de a realiza cu ajutorul si implicarea ta, o serie de interviuri cu toate intrebari tale despre clasele de aerobic pe care le frecventezi si raspunsurile experimentate si documentate ale instructoarelor certificate care sustin si predau aceste clase.

Nu stiai nimic despre asta?! Inseamna ca nu esti in clubul femeilor fit de pe Facebook;)

Ma intrebi De ce si care este rolul unui astfel de proiect?

Simplu! Uite cum sta treaba, misiunea mea aici pe Femeia Fit este sa iti arat, sa te informez si sa te incurajez sa ridici, tragi si sa te antrenezi cu greutati. Am scris o lista intreaga de beneficii pe care le obti in urma antrenamentuui cu greutati, le poti parcurge aici, aici si aici, si voi continua sa scriu si sa filmez videouri cu exercitii pe care sa le faci cu gantere, haltere sau greutatea corpului tau, astfel incat sa construiesti muschi definiti, sculptati si sexy si sa arzi grasimea neatragatoare de pe corp (adica celulita).

Datorita faptului ca imi trimite-ti feedback, primesc constant mesaje si comentari de la voi, stiu ca unele dintre voi cochetati cu ideea antrenamentului cu greutati (si chiar il aplicati) si totodata apreciati articolele de pe site si tot ceea ce gasiti aici deoarece nu numai ca sunt informatii valoroase, dar sunt si specifice antrenamentului si alimentatiei ‘feminine’.

…Dar, si aici e un MARE dar, stiu la fel de bine ca unele dintre voi, cititoarele mele dragi, urmati cu darzenie si consecventa clasele de aerobic, Zumba, Pilates, Pump, Kangoo, Dance….nu doar de frica ca ve-ti creste mari ridicand greutati, ci pentru simplul fapt ca e un stil de miscare care va place si care se muleaza preferintelor voastre.

3 Rutine de Exercitii Pentru Fese Ridicate si Bombate

- DESCARCA-TI  GHIDUL  GRATUIT -

Pasul 1: Unde te antrenezi mai des?

Si inteleg perfect acest aspect, pana la urma toata lumea este libera sa aleaga ceea ce i se potriveste mai bine si sa aplice metodele care dau rezultate in cazul lor specific…plus ca pana la urma mersul la clasele de aerobic, bate la orice ora lenevitul pe canapea!!!

Asa ca prin aceasta serie de articole despre clasele de aerobic, aplic zicala:  If you can’t beat them, then at least support them!…si aceste mini-interviuri cu instructoare certificate de aerobic, pe anumita clasa, sunt modul meu de a va sprijini pe voi, cursantele si fanele Femeia Fit, sa invatati mai multe despre exercitii, sa aplicati mai bine principiile acestui stil de miscare si sa castigati mult mai multe de pe urma celor 3-4 ore/saptamana de clase la care mergeti.

Pentru asta v-am rugat sa incurajati instructoarele de la clasele care va plac, sa fie guest STAR pe Femeia Fit si sa raspunda la intrebarile voastre despre: Zumba, Kangoo, Step, Dance, Pump, Cycling si altele.

Una dintre voi, si anume Adriana, aceeasi Adriana care a avut indrazneala sa-mi puna mai multe intrebari cu privire la alimentatia mea sanatoasa, mi-a recomadat sa o abordez si sa fac un interviu despre HIIT cu Ina, instructoarea de la sala la care merge Adriana.

M-am bucurat sa aud ca Ina este specializata pe clase de HIIT, avand in vedere ca si eu folosesc antrenamentul HIIT si Tabata pe post de finisher la antrenamentele cu greutati sau in zilele in care nu am prea mult timp la dispozitie, iar acest mini-interviu mi-a oferit oportunitatea sa aflu opinia deschisa a unei femei cu o mare pasiune pentru acest stil de antrenament, care isi sprijina si incurajeaza cursantele sa se autodepaseasca si sa devina mai bune (inside and outside) cu fiecare clasa parcursa.

Ina, are o experienta in aerobic si fitness de peste 3 ani, este antrenor Tabata si HIIT la sala de fitness Pure Jatomi Fitness in Afi Cotroceni si a avut amabilitatea sa ne raspunda la cateva intrebari (ale mele si ale Adrianei) despre clasa de HIIT pe care o preda.

Dar sa nu mai lungim vorba, iata ce spune Ina despre clasa ei de HIIT:


1. Cum a ajuns sa iti placa si cand ai inceput sa predai clase de High Intensity Interval Training?

Am inceput ca o simpla clienta, la o sala de cartier. Acolo am cunoscut-o pe Alisia, care era instructor Ina Sportaholicaerobic, fiind in acelasi timp si medic rezident la Spitalul Elias. M-a impresionat ca intotdeauna venea cu exercitii noi, niciodata nu se repetau si plecam de acolo cu picioarele tremurande 🙂

Usor, usor am realizat ca asta este ceea ce imi place sa fac cel mai mult, si am facut un curs de Instructor Fitness Aerobic la Universitatea Ecologica, una din putinele la acea vreme.

Dupa plecarea Alisiei din tara (la un prestigios spital din Spania), i-am luat locul la Pure Health & Fitness, mai intai ca antrenor personal si apoi ca instructor HIIT & Functional Training.

2. Care sunt avantajele HIIT, dupa parerea ta? 

HIIT (high intensity interval training) are nu numai avantajul cardiovascular ci si faptul ca ajuta la cresterea metabolismului bazal si la “arderea” tesutului adipos, fiind unul din cele mai eficiente antrenamente pentru slabire. Mai mult decat atat, poate fi facut oriunde, nu doar la sala.

Motivul principal pentru care HIIT functioneaza asa de bine in lupta cu grasimea comparativ cu sesiunile cardio constante pe banda, este cresterea si activarea metabolismului atunci cand stai (resting metabolism). Mai exact, dupa sesiunile de interval training corpul tau continua sa arda inca 24 de ore DUPA ce ai incheiat antrenamentul.
3.Ce le spui tipelor care vin pentru prima oara la clasa? Cum le sfatuiesti sa faca fata antrenamentului si sa tina randul cu celelalte?

Desi mi s-a spus in foarte multe feluri: “terorista”, “Ina care rupe splina” :P, intotdeauna sfatuiesc persoanele noi sa lucreze cu propria greutate (daca sunt exercitii cu greutati), sa adopte varianta mai usoara a exercitiilor (flotari de pe genunchi, de ex) si sa nu renunte niciodata.
4. Ai combina HIIT si cu un alt tip de antrenament (sa spunem ca scopul ar fi un corp bine definit)? Daca da, cu ce anume si de ce?

Combin HIIT cu Tabata (20 de secunde timp de lucru, 10 secunde pauza), cu exercitii functionale, bosu, strength. Se stie ca exercitiile cu greutati ajuta corpul pe termen lung.

Antrenamentul de rezistenta (cu greutati) nu influenteaza direct slabirea prin “transformarea grasimii in muschi” icon biggrin Antrenamentele intense, slabirea si dieta low carb (a se citi, arderea de grasime) aproape indiferent de dieta. Cu toate acestea, incarcarea musculara indusa de exercitiile cu greutati creeaza un stimul anabolic pentru hipetrofia fibrei musculare scheletice. Au fost realizate multe studii in contextul dietelor low-fat (cu putine grasimi) si acestea au indicat ca antrenamentul de rezistenta (2-3 zile / saptamana) poate proteja masa musculara pe durata slabirii.


5. Stim cu totii ca este extrem de important felul in care gandim. Acesta ne influenteaza in mod cert performantele. Sportul nu face exceptie de la aceasta regula. Prin urmare, cum ar trebui abordat ca atitudine un antrenament HIIT pentru a beneficia la maximum de pe urma lui, dupa parerea ta? Ce mindset ar trebui sa ne dezvoltam si sa avem atunci cand facem un antrenament HIIT? Care este mind set-ul tau in timpul acestor antrenamente?

Este important sa realizezi cate beneficii aduce sportul sanatatii tale. Apoi, de la antrenament la antrenament trebuie sa fii mai bun, sa concurezi cu propia persoana. Daca azi ai facut 10 burpees (de cautat pe net acest exercitiu :P), maine fa 12 si tot asa. Si cel mai important: iesi din zona de confort 😉

6. De ceva timp, circuitele Tabata au devenit o constanta in antrenamentele de la sala. Poti sa ne spui te rog care este rolul lor in eficientizarea antremanentului HIIT?

Rolul antrenamentelor Tabata este sa arda :)) Este un antrenament extrem de eficient si alaturi de timerul meu Gymboss reusesc sa duc antrenamentele la un nivel maxim de efort. Dupa numarul din ce in ce mai mare de participanti, inteleg ca antrenamentul este eficient si provocator.

7.Ce mi-ai spune sa ma convingi sa vin la clasa de HIIT, pe scurt, cateva cuvinte?

Indiferent daca obiectivul tau este sa iti imbunatatesti sistemul cardiovascular, sa scapi de tesut adipos, sa pui masa musculara, HIIT si Tabata este pentru tine. Antrenamentele sunt scurte, eficiente si este una din uneltele care te vor ajuta sa obtii un abdomen de invidiat.

Siiiiiii, un corp frumos pentru vara se construieste inca de pe acum 😉

8. Ina, spune-mi te rog unde te pot gasi cititoarele mele si cum pot afla mai multe despre tine.

Pot fi gasita pe www.sportaholic.ro sau ina@sportaholic.ro sau pentru antrenamente la Pure Jatomi Fitness in Afi Cotroceni Mall.

Multumesc mult Ina pentru raspunsurile tale clare,  pline de umor si informatii noi despre clasa de HIIT pe care o conduci. Sunt sigura ca cititoarele mele vor parcurge site-ul sportaholic.ro si, cine stie, poate unele dintre ele te vor cauta direct la Afi Mall 🙂

Sper ca acest articol cu Ina sa fie ‘the icebreaker‘ pentru aceasta serie de articole “Totul despre clasa de (insert name here)” si profit de aceasta ocazie pentru a te indemna sa recomanzi instructoarei tale de la clasa (sau chiar sa participi tu daca esti instructoare la) acest proiect FIT si sa-i propui sa fie guest star* si sa impartaseasca dedesupturile si beneficiile clasei pe care o preda intr-un interviu pe Femeia Fit.

Pana data viitoare te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si sa incerci antrenamentele  HIIT !