Majoritatea femeilor doresc sa obtina aspectul acela definit, suplu si tonifiat.

Pentru a ajunge la aspectul fizic ideal trebuie sa construiesti o baza de muschi si ulterior sa arzi incet incet din stratul de grasime care acopera muschiuleti.

Destul de usor de zis si facut, nu-i asa? Ei bine nu e chiar asa! Pe langa faptul ca majoritatea femeilor vor sa slabeasca de pe o zi pe alta, muuulte, mult prea multe dintre ele sa tem sa devina mari si prea musculoase odata ce ridica greutati.

Ca sa intelegi mai bine am sa iti spun despre schimbarile prin care trece corpul tau cand incepi sa te antrenezi cu greutati. Sfaturile si gandurile de mai jos sunt opinia mea bazata pe experienta mea personala in sala de forta si ce mi s-a intamplat mie odata cu trecerea la antrenamentul cu greutati.

Daca ai cateva kilograme in plus, atunci cand incepi un antrenament cu greutati, cel mai probabil corpul tau va fii mai ferm si tare, dar kilogramele tale nu vor scadea. De ce?

In primul rand, deoarece pana acum nu te-ai antrenat niciodata cu greutati si nu te-ai antrenat intr-un mod in care sa-ti conturezi forme si sa devii mai atletica. Cand adaugi greutati in acest joc, corpul tau va deveni mai ferm si definit.

Ghid Gratuit:

Ridica-ti Fundul - Ghid de Exercitii pentru
Fese Bombate si Ferme

Pasul 1: Unde te antrenezi mai des pentru a sti ce ghid sa iti trimit:

Cred ca acum e momentul sa-ti spun ca zicala “grasimea se transforma in muschi” e un mit prostesc. Sunt doua tesuturi total diferite si una nu poate deveni cealalta. Poti sa cresti in muschi si poti sa arzi grasime, dar una nu se poate transforma in alta.FIT &Fabulous

Un lucru e sigur: antrenandu-te inteligent cu greutati si folosind exercitii valoroase, vei construi muschi. Stai calma, nu vor fii mari si supermusculosi, ci indeajuns sa fii puternica si sa te ajute sa arati FIT si fabulous.

Ceea ce te va face mare e stratul de grasime corporala care acopera muschii. Tu antrenezi, lucrezi si cresti masa musculara, dar ea nu poate sa iasa la iveala din cauza grasimi de de-asupra. Imagineaza-ti ca muschii pe care ii dezvolti radicand greutati sunt asemenea unui pulover. Oricat de bestial ar arata el, tot nu poate face minuni peste un trup plinut.

Acum vreau sa-ti tatuezi in minte urmatoarea cascada de cuvinte:

Muschii sunt aliatul tau pentru slabire! Cu cat ai mai multi cu atat ai un metabolism mai rapid. Cand ai un metabolism rapid, cu atat slabesti mai usor si tii grasimea corporala departe de tine.

 

E adevarat ca antrenamentul cu greutati iti va accelera metabolismul, iti va intensifica arderile si te va ajuta sa topesti grasime corporala. DAR, atata timp cat ignori alimentatia sanatoasa nu vei avea masinaria perfecta sa arzi grasime corporala.

Cum probabil banuiesti toate aceste schimbari nu le poti obtine peste noapte.

Tocmai de aceea, la inceput, corpul tau va arata mai ferm si tare dar nu vei vedea schimbari pe cantar. Si daca indicatorul tau e cat de repede scazi pe cantar, cel mai probabil vei renunta inainte sa vezi efectele pozitive ale antrenamentului cu greutati.

Hai sa-ti spun cum a fost in cazul meu. Am inceput sa ma antrenez cu greutati, corpul meu a devenit mai ferm, picioarele mai tari si fundul a capatat o forma destul de buna. DAR… la inceput nu am scazut deloc pe cantar, poate chiar am crescut. Am simtit ca o iau razna. Iti imaginezi! Pe atunci eram tipa aceea obsedata de cantar si tot ce arata el.  La fizic aratam ceva mai bine, aveam picioare mai ferme si nu atatea burti, dar aveam aceleasi kile. De vreme ce cantarul era judecatorul meu de prêt, era frustrant ca “nu vad” rezultate (tdaaa, uitate-noglinda fata). Toate astea pana am constientizat ca: “NU antrenamentul cu greutati m-a facea mare, ci ceea ce mancam ma impiedica sa slabesc”.

Construisem ceva muschiuleti, aveam metabolismul ceva mai rapid, dar eu tot mancam prostii! Nu incepusem sa ard din grasimea corporala si nu scadeam in kilograme. Am continuat cu antredamentul cu greutati, insa am inceput sa schimb alimentatia si sa mananc ‘curat’( sa elimin zaharul, granele, uleiurile vegetale si grasimile hidrogenate si sa adaug legume/verdeturi, grasimi sanatoase si diferite surse de proteine). Atunci au aparut si primele schimbari majore. Am inceput incet-incet sa ard din grasime, sa pierd gradual din centrimetri si sa scot la suprafata muschiuleti pentru care muncisem luni de zile.

Nu s-a intamplat de pe o zi pe alta. Ar fii o minciuna sa iti spun asta. Totul a luat timp, rabdare si perseverenta din partea mea. Mi-a luat ceva energie si efort sa inteleg ca asa cum muschii nu cresc de pe o zi pe alta, nici colacelul de pe burta nu se duce cat ai zice peste. INSA doar radicand greutati si mancand sanatos am ajuns ca azi sa am aspectul fizic tonifiat, definit si putern­­­­­ic la care am visat.

Comparatia Muschi-Grasime

Ce s-ar putea intampla in cazul tau (si de obicei se intampla) e ca odata ce incepi sa te antrenezi cu greutati vei construi niste muschi. Dar cel mai probabil acesti muschi vor fi acoperiti de grasimea pe care o ai. Initial picioarele tale vor fi mai ferme si tari, dar nu vor fi mai subtirele. Daca continui sa te antrenezi cu greutati si iti reglezi incet-incet alimentatia, grasimea se va topi gradual si vei avea picioarele definite si suple pe care le vrei.

Nu te astepta ca toate aceste schimbari sa se intample cat ai clipi! Poate in cazul tau vor fi mai rapide. Poate vor fi mai lente. In orice caz, fii pregatita si inarmeaza-te cu rabdare. Cum iti ziceam, trebuie sa dai timp si sa investesti munca in sala de forta pentru a construi muschi, si trebuie sa dai timp si sa investesti consecventa in bucatarie sa incepi sa topesti grasime.

Un alt aspect pe care s-ar putea sa-l experimentezi pe propria piele odata ce incepi sa te antrenezi cu greutati si sa mananci corect, este sa ramai la aceleasi sau chiar sa cresti in kilograme, dar sa arati mult mult mai bine!  De ce iti spun asta?

Mai grasa dar mai slaba

Uite cum sta treaba. Un kilogram de muschi sau un kilogram de grasime cantaresc la fel, 1 kilogram. Logic. Insa volumul unui kilogram de muschi e muult mai mic decat volumul unui kilogram de grasime.

Asta inseamna ca de unde iei un kilogram de grasime si pui un kilogram de muschi, cantarul va arata aceeasi greutate, dar in oglinda vei arata mult mai supla. Poate chiar de 3 ori mai slabuta. Si nu numai asta, dar grasimea corporala are o tinuta pufoasa, fluffy si gelatinoasa, pe cand muschi sunt fermi, tari si sexosi.

Antrenandu-te cu greutati iti poti modifica compozitia corporala (raportul grasime/muschi) si poti arata mult mai bine chiar daca castigi in greutate. Cu alte cuvinte poti fii mai grea, dar arata mai slaba:)

 

In opinia mea nu exista ceva mai frumos decat o femeie cu un corp atletic, definit si tonifiat …si e mult mai aspectuos ca grosimea picioarelor tale sa fie data de niste muschi aratosi, decat de grasime corporala dezgustatoare.

Pana data viitoare te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit! si dare to lift some weights!