femeie blonda face abdomene

Exercitii pentru abdomen incepatori, iata preferatele mele.

De cand am lansat programul ABs 20×20 am postat mult mai multe exercitii pentru abdomen, circuite de exercitii pentru abdomen sau sfaturi practice pentru a scapa de colacei fara sa te accidentezi sau sa soliciti coloana.

Ei bine, una dintre cerintele cele mai des primite de la cititoarele mele, a fost sa demonstrez mai multe exercitii pentru abdomen incepatori.

Indiferent cata experienta ai la exercitii, cu toti am pornit de undeva.

Asa cum am cliente care se antreneaza dupa programele mele de mai bine de 2 ani, am si cititoare care ajung pentru prima oara pe websiteul Femeia Fit si sunt absolut incepatoare.

A fi incepator in fitness nu e nici o stigma. De fapt, eu admir orice persoana care se deschide la exercitii si sport, indiferent de varsta la care incepi.

Niciodata nu este prea tarziu sa adopti un stil de viata sanatos si activ.

Si ma gandesc ca atunci cand incepi vrei sa te asiguri ca faci exercitiile optime si sigure pentru nivelul tau de fitness.

Este demoralizant sa vezi ca nu te descurci la o miscare care este prea avansata pentru tine. Risti sa te lasi.

Asa ca daca faci parte din categoria incepatori fii fara grija. Acest articol cuprinde recomandarile mele pentru a lucra corect si eficient abdomenul, cu exercitiile adecvate.

Merita mentionat ca aceasta este o lista a acestor exercitii si nu un clasament. Toate sunt foarte sigure si ideale pentru incepatori.


5 Exercitii Abdomen Pentru Incepatori


  1. Forfecari de Picioare

Forfecarile de Picioare iti lucreaza indeosebi dreptii abdominali, cu insistenta pe partea inferioara (acolo unde se aduna grasimea). E foarte important sa ai spatele lipit de podea pe tot parcursul exercitiului. Cu cat ai picioarele mai ridicate cu atat va fi mai usor, cu cat faci forfecarea mai aproape de podea cu atat va fi mai greu.

adomene pentru incepatori - forfecari picioare



2. Abdomene In Stea

Cand vorbim de andomen vorbim si despre oblicii. Asa ca daca esti incepator iti propun sa ii lucrezi cu abdomene in stea. Pornesti de pe podea cu mainile si picioarele departate, in pozitie de stea, si aduci impreuna mana dreapta la piciorul stang. Foloseste mana de pe podea pentru sprijin sau chiar avant daca e nevoie. Fa miscarea controlat si atent pentru a lucra corect si adanc muschii.

exercitii pentru abdomen, abdomene in stea



3. Abdomene catre Tavan

Daca ai incercat programul meu de slabit acasa ai facut deja acest exercitiu pentru incepatori – abdomene catre tavan. Miscarea iti atinge partea superioara a abdomenului si o poti face simplu si sigur acasa. In caz ca ai nevoie de sprijin pe picioare poti sa le pui sub marginea unei canapele.



4. Stat in Plansa cu Mainile pe Suport (scaun)

Plansa frontala este unul dintre cele mai de baza si sigure exercitii pentru intarirea abdomenului. Insa pentru incepatori este si foarte greu de executat in varianta avansata de pe coate. Ei bine, are si versiunea incepatori in care stai pe palme, fie pe podea, fie pe suport mai inalt.
Probabil ca ti-ai dat seama deja, cu cat suportul este mai inalt cu atat este mai usor, cu cat esti mai aproape de podea si suportul mai mic cu atat este mai grea. Cel mai important aspect la plansa este sa ai atat abdomenul cat si fesieri stransi si incordati.


5. Mountain Climbers (sprint pe podea)

Bun bun, lucram muschii abdominali, insa ar fi bine sa si topim grasimea de deasupra, nu-i asa? Ei bine, iata un exercitiu pentru abdoment care te ajuta sa faci asta. Mountain Climbers este un exercitiu de conditionare pentru abdomen care imita alergarea cu genunchii la piept in timp ce ai mainile pe podea. Pentru ca este un exercitiu foarte eficient si bun pentru abdomen, l-am inclus si in programul ABs 20×20. Cu cat alergi mai rapid si aduci genunchii la piept mai repede cu atat va fi mai greu. Pentru incepatori recomand sa faci miscarea controlat si chiar sa pornesti cu mainile elevate pe suport (la fel ca statul in plansa de mai sus).



Iata, ai mai sus 5 exercitii pentru abdomen incepatori. Urmareste sfaturile de forma corecta, vezi tutorialele demonstrative si incearca-le.

Tinteste spre 3 serii a cate 8-10 repetari pentru inceput si 20 de secunde la plansa si mountain climbers. Nu grabi miscarea. E foarte important la inceput sa activezi si sa simti muschii cum lucreaza.

O data ce stapanesti aceste exercitii si vrei sa treci la urmatorul nivel si exercitii usor mai avansate, puse intr-un program saptamanal, intra in trainingul de 20 de zile cu exercitii pentru abdomen ABs 20×20.

program exercitii abdomen


Pana data viitoare, Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si incearca aceste exercitii pentru abdomen incepatori.