Pacate pe care le faci in salaIn urma cu cateva saptamani am scris primele numere din cele 10 pacate, asa cum le numesc eu, pe care le vad foarte des in sala de fitness….daca nu l-ai citit poti sa il descoperi in Partea I din cele 10 pacate din sala de fitness.

Ma refer la greselile pe care voi, cele care va antrenati in sala de forta, sunteti tentate sa le faceti. Aceste pacate, unele mai grave altele mai mici, sunt cele care iti ingreuneaza munca ta la sala si care, de cele mai multe ori, sunt motivul pntru care renunti sa mai mergi.

 

Pacatul #6: Faci exercitii simple.

Pe langa faptul ca folosesti greutati mici si faci vesnicele exercitii la aparate, chiar si atunci cand te dezlipesti de ele alegi sa faci exercitii simple. Te vad ca faci flexii pentru biceps (cu greutatile roz), ca te cracanezi si iti apropii picioarele (de zeci si zeci de ori) sau ca faci sute de abdomene (cu speranta desarta sa dai burta jos). Dar nu te vad niciodata sa faci o genuflexiune cu bara, nu te vad sa faci impins de la piept sau ce sa mai zic de indreptari sau tractiuni.

Exercitii Usoare si Simple

Exercitii Usoare si Simple

Corpul femeiesc are aceasi structura osoasa si musculara ca si corpul barbatesc. Nu poti sa spui: ”Acesta e un exercitiu pentru barbate, eu nu il fac”. Exista exercitii fizice simple care lucreaza izolat o grupa musculara si dezvolta/schimba/intareste doar acel muschi si exista exercitii fizice complexecare lucreaza concomitent mai multe grupe musculare si schimba/dezvolta/intareste si tonifiaza intreg corpul ,intr-un timp mult mai scurt.

Ghid Gratuit:

Ridica-ti Fundul - Ghid de Exercitii pentru
Fese Bombate si Ferme

Pasul 1: Unde te antrenezi mai des pentru a sti ce ghid sa iti trimit:

Ce rezultate ai ca faci exercitiile simple? Ce rezultate ai cand te joci cu greutatile roz sau cand faci zeci de exercitii pentru triceps? Ai reusit sa slabesti de pe burta? Ai slabit?! Iti spun eu ca NU, si nu vei slabi atata timp cat antrenamentul tau este o joaca pentru tine. Nu vei reusi sa slabesti sau sa te definesti, atata timp cat tu inca speri sa obtii rezultate mari cu minim de efort si nu vei reusi sa slabesti atata timp cat tu consideri ca o femeie NU trebuie sa faca “exercitii de barbati”.

Pacatul #7: Imiti pe altcineva

Ok. Te-ai hotarat sa mergi la sala. Iti folosesti la maxim farama aceea de vointa si iti faci abonament. Iti pui tinuta de sala si te aventurezi cu patima printre aparate doar ca sa ajungi pana la urma sa te iei dupa altcineva. Fie ca e tipa care alearga de zor pe banda sau gagica de la presa, trebuie sa stii ca imitand pe aia sau pe aialalta si executand cate un exercitiu de la una, alt exercitiu de la alta, nu vei reusi sa pui cap-la-cap un antrenament bun pentru TINE, specific nevoilor tale care sa iti aduca schimbarile pe care le urmaresti, sa iti arda celulita si sa iti dea formele  la care visezi.

Imiti exercitiile altora

Imiti exercitiile altora

E absolut esential sa ai un plan de antrenament! Cu un plan de antrenament vei merge la sala, vei stii ce trebuie sa faci, te vei antrena dedicat si eficient, iar munca ta se va reflecta in schimbari corporale, progrese in executie si sky roket self esteem. Pe de alta parte, fara un program de antrenament bine definit vei merge la sala, te vei perinda nedumerita si pierduta printre aparate, vei munci aici, vei munci acolo, iar in cele din urma vei ajunge la vesnicul si mult-prea-bine-cunoscutul cardio de pe banda sau bicicleta.

Cand ai un plan de antrenament clar, bine structurat si cu exercitii pentru nivelul tau de fitness vei fi mult mai hotarata sa mergi la sala, vei fi mai motivata sa iti depasesti reusitele anterioare si mai multumita de rezultate….asa ca daca nu ai inca un program dupa care te antrenezi in sala, pune mana si fa rost de unul.

In loc sa cheltui bani pe o bluza care sa iti ascunda sunculitele, investeste-ti bani intr-un plan de antrenament care sa iti scoata la iveala talia de viespe, formele definite si personalitatea puternica pe care o ai.

Pacatul #8: Nu te hidratezi

Ai o sticla cu apa in geanta ta de sala? Iei cate o gura de apa in timpul exercitiilor sau cand faci o pauza? Bei suficienta apa cand te antrenezi in sala de fitness?

NU bei Apa

NU bei apa suficienta!!

Mda… Stiu si eu ca esti tentata si eviti sa bei apa in speranta ca dupa sesiune de antrenament cantarul va arata cu cateva grame mai putin. Stiu si eu ca vrei rezultate instante si speri ca munca pe care tocmai ai depus-o sa o vezi la final pe cantar. Si stiu prea bine ca acele cateva grame in minus au puterea sa iti propulseze motivatia asemenea unui avion cu reactie.

Te inteleg perfect ca de aceea nu te hidratezi, insa am sa il mai spun un mic secret: 😉 Celulita, grasimea si tesutul adipos pe care organismul tau le arde cu ajutorul exercitiilor fizice sau nutritie sunt eliminate din corp prin urina…..si unul dintre cele mai bune lucruri pe care poti sa le faci pentru a slabi este sa bei apa.

Recomandarea generala de 2L/zi trebuie sa fie pentru tine limita minima la care sa tintesti, iar ziua sa nu ti se incheie fara sa fi ajuns la vreo 3 sau 4Litri. Nu uita ca hidratarea este unul dintre cele 4 obiceiuri pentru slabire si cu cate implementezi mai multe cu atata ai succes mai mare in lupta cu kilogramele in plus.Daca vrei sa iti dai o mana de ajutor, sa ai energie, piele mai fina si sa slabesti mai usor atuncti te indemn sa te hidratezi si atunci cand esti la sala, si atunci cand esti la birou, si atunci cand esti pe drum spre parinti, si la coafura, si la manichiura, si la film, si la 8 de dimineata, si la 10 seara si in orice moment al zilei in care ai la indemana un pahar cu apa.

Pacatul #9: Vezi dificultatea si nu rezultatul
Focus gresit

Ai un focus gresit

Un alt pacat, pe care mai degraba il aud decat in vad in sala de fitness, este faptul ca iti concentrezi efortul, energia si gandurile pe dificultatea exercitiilor si nu pe rezultatele pe care ele ti le dau. Te aud ca te plangi: “Vai ce greu imi este sa fac flotari”. “Aparatul pentru piept ma omoara” sau “Nu suport sa fac tractiuni ” ….dar nu te aud sa imi spui ca daca faci tractiuni iti vei defini mai usor muschii spatelui si astfel iti vei scoate mai bine talia in evidenta sau ca exercitiile cu greutati pentru picioare sunt cele care consuma mai multe calorii si te scapa de celulita sau ca exercitiile pentru piept vor face sa nu iti mai iasa sunculiele de dupa sutien.

Motivatia de a merge la sala nu o sa te tina mult cu asemenea ganduri negative pe care ti le repeti over-and-over-again.  Da stiu, e al naibi de greu sa te antrenezi si tot timpul va fi cate un exercitiu pe care nu il suporti, insa REVINO-TI, seteaza-ti mintea pe partea pozitiva a lucrurilor, gandeste-te la toate bluzitele mulate sau rochitele sexoase pe care le vei purta si la celelalte beneficiile pe care le vei castiga prin munca ta si doar a TA. In loc sa te concentrezi ca varful muntelui e departe, bucura-te de peisaj si savureaza aventura pana acolo.

Pacatul#10: Mergi prea rar

Am ajuns la pacatul absolut pe care il faci in sala de fitness. Cum te astepti sa slabesti daca tu mergi la antrenamente o data la doua saptamani? Cum ai pretentia sa scapi de celulita cand singura ta sesiune de sala e Martea! Cum crezi ca poti avea rezultate impresionante cand tu te antrenezi doar de doua ori pe saptamana sau chiar o data?

Mergi prea rar la sala

Mergi prea rar la sala de fitness

Poate nu mergi pentru ca nu ai gasit sala perfecta( si uite aici un articol cum sa o gasesti)  sau ca ti-e groaza ca nu stii ce sa faci si nu ai un program stabilit sau ti-e lene si nu ai chef sa iesi din casa pe vremea asta urata dar nu uita ca, indiferent de motiv, cu cat mergi mai rar cu atat vei vedea schimbari mai lente.

Am mai spus-o si o repet. Nu considera ca extremele solutia perfecta pentru tine. Asa cum 6 sesiuni puternice de sala, cu maxim de efort nu iti vor fi benefice pentru o perioada mai lunga de timp, nici un singur antrenament pe saptamana nu te va duce departe.

In functie de nivelul tau de fitness si de obiectivele tale legate de slabire si tonifiere, trebuie sa gasesti un echilibru, sa incerci sa te antrenezi si de doua, dar si de patru ori pe saptamana si in cele din urma sa faci din mersul la sala un adevarat ritual integrat pe deplin in stilul tau de viata.

Pana data viitoare te incurajez sa : Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit! si sa nu pacatuiesti 🙂