femeie cu capul pe perinaIn urma cu cateva saptamani am scris 4 obiceiuri alimentare la care sa renunti , un articol care va placut si care a primit multe share-uri de la voi 😉

Personal am avut o revelatie si am ramas socata cand am aflat, acum mai bine de 3 ani, ca un pahar de Cola e echivalentul a 6 lingurite de zahar. Mi-a ramas in minte si cel mai usor am putut rezona cu acest adevar cand mi-am imaginat ca atunci cand beau un pahar de cola e ca si cum as manca 6 lingurite de zahar una dupa alta. Bleeah! Nu am fost dependenta niciodata de aceasta bautura racoritoare, dar recunosc ca au fost ocazii in trecut cand mi-am potolit setea cu un pahar sau am folosit Cola la vre-un cocktail( Rom&Cola, Jager&Cola sau doar Fanta si Cola in combinatie). Ce sa ii faci, atat am stiut pe atunci si nu am realizat efectul negativ pe care Coca-Cola il avea asupra corpului meu. Insa cat traim invatam si acesta e cel mai fascinant lucru la viata.

Acum alegerile mele sunt altele si crede-ma ca nu mai simt nici o placere sa beau acele 6 lingurite de zahar la foc automat (indiferent ca sunt din Cola sau alt suc).

Eu sper ca ai ramas cu cateva invataturi legate de alimentatia sanatoasa din acel articol si pentru ca ti-am spus de ce anume sa te feresti pentru a nu te ingrasa mai mult, sunt sigura ca te va ajuta sa stii si ce poti face zilnic pentru a pava drumul catre slabire.

Ce e important sa faci pentru slabirea de durata: pasi simpli si usori pe care poti sa ii faci zilnic pentru o perioada indelungata de timp.

Pasi simpli pentru totdeauna.

Ghid Gratuit:

Ridica-ti Fundul - Ghid de Exercitii pentru
Fese Bombate si Ferme

Pasul 1: Unde te antrenezi mai des pentru a sti ce ghid sa iti trimit:

Suna complicat insa lucrurile marunte si alegerile tale de zi cu zi sunt mici caramizi pe care le asezi la temelia succesului tau.

Femeile care au deja un stil de viata sanatos, care au slabit si reusesc sa isi mentina rezultatele au aceste obiceiuri in rutina lor zilnica. Acestea stiu si sunt constiente ca si in cazul in care nu fac nimic deosebit in rest, doar plin aplicarea zilnica a acestor obiceiuri vor reusii sa ramana fit, sanatoase si slabute.

Nu e nevoie sa desfaci firul in patru. Sunt obiceiuri de baza pe care le poti face pentru a-ti ajusta stilul de viata. Cand vei vrea sa mergi mai departe, la urmatorul nivel, atunci va fi momentul sa privesti mai in detaliu aceste aspecte, insa  daca vrei sa ai o viata sanatoasa aceste obiceiuri sunt non- negociabile.

1) Mananca real food si nu junk food.

Consuma cat mai multe legume, verdeturi si fructe. Cu cat alimentatia ta e bazata mai mult pe legume, verdeturi si fructe cu atat vei ramane mai departe de mancarurile care nu fac altceva decat sa te ingrase(precum fast food, paste sau semipreparate). Te vei simti mai bine, vei fi mai energica si iți vei hrani corpul cu vitamine si minerale din surse naturale.

Consuma proteine la fiecare masa. Acesta este primul macronutrient la care ma gandesc si care ar trebuie sa fie in farfuria ta la fiecare masa de peste zi. Alege peste, pui, curcan, oua, porc, miel sau vanat si fa combinatii diferite de retete pentru a evita monotonia de gust. La omleta de dimineata adauga o bucatica de sunca iar pieptul de curcan gateste-l cu mirodenii la cuptor. Fii cat poti de inventiva iar daca nu ai idei poti sa te inspiri de pe pagina de bunatati. Si nu uita, adauga tot timpul surse de grasimi sanatoase.

2) Bea apa.

Oameni slabi beau apa mai mult ca orice alta bautura. Apa este bautura cu 0 calorii si deci poti sa bei orice cantitate, atata timp cat bei cantitatea minima. Se recomanda 2 Litri pe zi insa ar trebui sa tintesti catre 3 sau chiar 4 Litri zilnic. Am prieteni si membri ai familiei carora le e greu sa bea chiar 1 Litru de apa pe zi. Poate si tu esti la fel. Insa oricat de greu ti s-ar parea sa bei 2 Litri de apa pe zi trebuie macar sa incerci.

Un mic exercitiu de exemplificare: Intr-o zi normala petreci 8-9 ore la birou si alte 8-9 ore acasa. Nu punem la socoteala cele 8 ore de somn. Deci sa zicem ca petreci cam acelasi timp acasa si la birou. Atunci daca tinta ta e 2 Litri de apa pe zi poti sa imparti si sa iți propui un litru la birou si unul acasa. Un litru de apa inseamna 5 pahare de 200ml de apa in 8 ore de stat la birou. Ceea ce daca te gandesti bine e cat se poate de realizabil. Pune un pahar cu apa langa tine la birou si bea o gura de apa la fiecare 15minute, sau bea o gura de apa dupa ce scrii un email, termini o intalnire sau o discutie la telefon si vezi cum te descurci. Iar acasa pune paharul la vedere si de fiecare data cand dai cu ochii de el ia o gura de H₂O. E posibil sa iți fie greu la inceput insa din experienta proprie iți spun ca se poate. Totul necesita o mica dovada de vointa din partea ta si un mic antrenament. De exemplu eu am o sticla de apa la mine oriunde ma duc si e foarte folositoare cand ma prinde setea pe drum, iar acum pana am scris aceste randuri mi-am umplut paharul de apa de 3 ori.

3) Fa miscare.

Pentru cei ce doresc sa aibă un stil de viata sanatos si sa nu fluctueze in greutate, pe langa obiceiurile de mai sus, micarea trebuie sa fie o prioritate. Cu cat esti mai activ cu atat vei avea mai mult chef sa mergi la aerobic, sa te antrenezi la sala sau sa faci cateva circuite acasa. Daca toata ziua nu faci altceva decat sa iți trantesti fundul de pe scaunul din bucatarie pe scaunul din masina, de acolo pe scaunul de la birou sau pe scaunul de la restaurant cu siguranta la sfarsit de zi nu vei vrea decat sa ajungi direct pe canapea. Scoate-ti de la naftalina rolele si bicicleta si foloseste-le.  Ai o coarda in casa, sari coarda. Ai lift pe casa scarilor, cel putin o data pe zi ia scarile. Du-te afara si joaca-te impreuna cu copilul tau si nu il trimite pe el sa aduca mingea din cealalta parte a terenului. Nu parca masina chiar la botul calului sau fix la intrare in mall. Coboara cu o statie inainte din autobuz si mergi inspre birou agale savurand razele de soare ale diminetii, nu de-ageaba e zicala „Mersul pe jos face piciorul frumos” :). Fa cate putin de miscare in fiecare zi.

4) Dormi.

Ai crede ca zecile de studii care au dovedit puternica legatura dintre obezitate si odihna sunt suficiente sa ne faca sa ne bagam in pat la ore rezonabile. Insa nu e asa, noi continuam sa ramanem cu ochii larg deschisi si fetele lipite de ecrane electronice in speranta sa nu pierdem ultima barfa mondena sau vre-un episod din serialul preferat. Prin odihna din timpul somnului corpul nostru se pregateste pentru ziua ce vine astfel incat sa avem capacitatea fizica sa facem sport si cea mentala sa facem alegerile corecte de mancare si sa controlam stresul. Un somn bun ar trebui sa fie de 8 ore pe noapte. Oameni care se antreneaza regulat si cei care practica un sport stiu cat de importanta este o noapte buna de somn pentru rezultate vizibile.

Si deci, chiar daca Connect-R striga intr-una eu Vara nu dorm…tu ai face bine sa iți iei pijamaua, sa stingi telefonul, PC-ul si televizorul si sa faci una dintre cele mai placute activitati: sa visezi cu ochii inchisi 🙂

Am vorbit mai sus de lucruri marunte dar importante pe care le poti face zilnic pentru a avea un corp sanatos, o silueta de invidiat si grasime mai putina pe corp. Pana la urma nu e vorba de o dieta minune sau cine stie ce pastila, e vorba de un stil de viata.


Pana data viitoare fii Frumoasa, fii Puternica , fii Femeia fit