Fast FoodCand vine vorba de reguli si practici pentru a slabi e destul de greu sa stii de unde sa incepi, in cine sa ai incredere sau la ce sa renunti. Cum ziceam, nu sunt nici pe departe un expert in nutritie, insa cred ca sunt anumite lucruri la care trebuie sa renunti pentru a incepe calatoria ta catre formele perfecte pe drumul cel bun. S-ar putea sa oftezi cand le mentionez dar succesul trebuie sa inceapa de undeva ….si totul incepe cand TU inveti sa spui “NU”

Nr 1. Fast Food

hmmm ……….stiai ca va fi un punct de pe lista?!

Inteleg perfect cat de aglomerata poate deveni o zi de munca, sau chiar viata in general. In stilul de viata agitat in care scriem emailuri, raspundem la telefoane, facem rapoarte, discutam cu clientii, furnizorii sau colegii de munca  ne ramane foarte putin timp sa ne gandim la masa de pranz. O masa rapida este foarte tentanta si un meniu de la fast food-ul de la colt este cu siguranta singurul lucru pe care il visezi cand matele iti chioraie, incepi sa tremuri de foame sau o durere de cap iti da tarcoale.

Insa ce poti alege de obicei de la aceste mini-rapide “restaurante” nu poate fi considerat o alegere de mancare sanatoasa:  o bucata mica de carne cu putine legume intr-o chifla imensa, o lipie cu putina carne si legume si multa maioneza sau ketcup…..si pe langa astea multe multe chimicale si E-uri.

Si daca ai alege o salata care se afla pe meniu si ai analiza ingredientele care le adauga, cu siguranta ai prefera sa rabzi de foame decat sa iti hranesti corpul cu asa ceva.  O problema mai mare e faptul ca avem incredere in reclame si mass media decat in bunul nostru simt.

Ghid Gratuit:

Ridica-ti Fundul - Ghid de Exercitii pentru
Fese Bombate si Ferme

Pasul 1: Unde te antrenezi mai des pentru a sti ce ghid sa iti trimit:

De exemplu: O salata de pui de la McDonald – Salata Premium Mix  si un dressing light (crezi tu) sos de iaurt

Salata contine salata Eisberg, Romain, Radicchio Frisee, Morcov, carne piept de pui in invelis pane (100 g), rosii Cherry, branza, crutoane. Sos-ul contine ulei vegetal, 17 % iaurt degresat (1.5% grasime), apa, otet, zahar, galbenus de ou, sare, agent ingrosare E410/E412/E415/E440, condimente (contin mustar), amidon din porumb modificat, aroma naturala (contine telina, grau) – informatii luate de pe site-ul official www.mcdonalds.ro

Cum au si un calculator pe site l-am folosit sa vad cate calorii are o astfel de salata. A calculat 440Kcal/portie. Din care 29g de grasimi si 21g carbohidrati si 24g proteine. Pana acum totul acceptabil. Insa daca te uiti mai atenta vezi ca are si sodiu, zahar si o multime de aditivi adaugati. Vorbesc de E-uri si amidon din porumb modificat ( cel care creste tesutul adipos de pe corp).

Sa zicem ca renunti la sos si mananci doar salata cu carnea de piept de pui pane. Insa ce carne de pui mananci?!

Ai spera ca e doar pui insa lista ingredientelor e destul de lunga: file-uri de piept de pui fara os sau piele, colorant de paprica si adaugat colorant de caramel. Portia de piept de pui pane contine pana la 20% dintr-o solutie de apa, sare, zahar, amidon de porumb modificat, maltodextrina, dextroza, proteine hidrolizate, grasime de pui, colorant de caramel, guma de xanthan, pudra de ceapa si usturoi, si altele pe care nu cred ca mai are rost sa le scriu. Prajite in margarina lichida. Margarina lichida !!! Mai contine  grau si ingrediente de soia.

Nu imi pare rau ca te-am inebunit cu date plictisitoare, pentru ca astfel iti vei deschide ochii si vei inceta sa iti faci rau de una singura si sa iti indopi corpul cu tot felul de porcarii (scuze de expresie insa sunt revoltata ;)).

Chiar daca poate inainte am fost si eu ca tine si consideram ca decat o shaorma mai bine o salata de la McDonals’s (niciodata nu m-am dat in vant dupa McD) de mult timp am invatat ca cel mai bun e puiul gatit de mine si salata de acasa.

Cred ca pot spune cu mana pe inima ca pieptul de pui de la McD nu e ceva ce ai vrea sa ajunga in stomacul tau si daca ai un obicei alimentar in a recurge la fast food mai bine te-ai gandii de doua ori cand iei prima imbucatura.

 Nr 2. Sucurile

Nu pot sa-ti spun mai simplu de-atat:  Daca vrei grasime mai multa pe corp, bea sucuri!

Pe langa faptul ca nu au nici o valoare nutritionala sunt pline de chimicale si ingrediente care iți afecteaza sanatatea.

Pentru cei mici poate fii un motiv in plus pentru care vor avea probleme cu dintii. Toate cercetariile au aratat ca daca bei cantitati mari de suc vei fi predispusa la obezitate, diabet de tip 2 si probleme cardiace.  Cantitatile mari de zahar din sucuri produc cresteri bruste de insulina care duc la imunitate scazuta, abilitate scazuta de a face fata bolilor si infectiilor in timp.

Pe langa aceasta acidul fosforic din sucuri  este cunoscut ca fiind consumator de calciu, ceea ce duce in timp la afectarea densitatii osoase.

Ca si exemplu sa luam un pahar de 250ml de Coca Cola.  Pe langa faptul ca are un numar ridicat de chimicale, daca bei un pahar de Cola e ca si cum ai manca 6 lingurite de zahar (atat zahar este in cola). Si acum imagineaza-ti cum e sa mananci 6 lingurite de zahar. Chiar iți trebuie asa mult?! Vrei sa le mananci pe toate deodata ????

Cola si Zaharul

600ml Cola= 16 lingurite zahar

Si nu e vorba doar despre cola, pepsi sau fanta. Si sucurile care se pretind a fi naturale au aceeasi problema. Deci mai bine bea apa sau ceai si daca vrei ceva natural atunci mananca un fruct.

Nr 3. Covrigariile si patiseriile

Un nou trend in Romania sunt covrigariile. Le vezi peste tot, la orice colt de strada si in orice forma si dimensiune. Unele sunt late cat o usa, ma gandesc cum lucreaza oameni aia acolo. Pretul unui covrig poate fi de 0.5, 0.8 sau maxim 1 RON…aaaah platesti mai mult daca vrei susan sau mac. Dar cam atata e.

Ce crezi ca baga producatorii intr-un covrig ca sa il vanda cu 0.8Ron si sa aiba si profit? Crezi oare ca baga tone de faina alba, drojdie, amelioratori, E-uri, sare si poate chiar zahar?  Eu sunt sigura ca asta e intr-un covrig. Si oricat de ieftin e un covrig si oricat de tentant e mirosul cand treci pe langa o covrigarie sfatul meu e sa le ocolesti cat mai mult.

La fel e si cu patiseriile. Gasesti merdenele, covrigei, cornulete sau foietaje pline de faina alba, amelioratori si grasimi hidrogenate. Pe langa faptul ca contin ingredientele sigure pentru a-ti creste stratul de grasime corporala si celulita, iti genereaza fluctuatii in starea ta energetica de peste zi.

Nr 4. Mancat pe fuga sau in masina

Un alt obicei alimentar de care e bine sa scapi este mancatul pe fuga sau mai rau mancatul la volan in masina. Ooops ! Ti-am atins o coarda sensibila?

Mancatul e asemenea unui ritual, menit sa fie savurat precum arta. Esti construita sa savurezi mancarea, sa ii simti diversele texturi si arome cu fiecare bucata pe care o iei. Sa iți bucuri papilele gustative de fiecare data cand mesteci si sa ajungi la starea de satietate la sfarsitul mesei. Expertii in alimentatie spun ca ar trebui sa mesteci mancarea de atatea ori pana cand ajuge ca baby food-ul (pentru ca stomacul sa o digere mult mai usor). Eu te sfatuiesc sa incerci macar sa o mesteci pana ajunge cel putin de 5 ori mai mica decat o vezi in farfurie.

Stiu ca poate ti se pare greu sa renunti la aceste obiceiuri alimentare care am ajuns sa le aplicam din ce in ce mai des. Nu trebuie neaparat sa fie brusc ( desi e mai bine 🙂 ) insa incearca pasi marunti, actiuni mici pe calea cea buna.

Fa din asta o provocare, un concurs cu tine insuti. Incearca sa le faci mai bine ca ieri si mai rau decat maine. Foloseste pagina de provocari a site-ului si eu voi fi aceea care te va incuraja si te va felicita pentru micile tale reusite.

Saptamana viitoare bea cel mult 1 pahar de cola pe zi si peste doua saptamani cel mult trei pahare in sapte zile si vei ajunge sa nu mai bei cola deloc …..si cat de fericit va fi corpul tau si cat iti va multumii!!

Pregateste-ti si puneti un pachetel la birou cu mancare ( carne, fructe, legume, grasimi sanatoase) si mananca inainte sa pleci la drum. Cat de elegant arata o femeie in costum infulecand dintr-un burger la semafor?! 🙂

Mancatul la Volan

Chiar daca toate aceste obiceiuri pot fi tentante cand esti in graba , fii inteligenta si organizeaza-te mai bine. Evita sa mananci din mana, incearca o farfurie cu tacamuri pe o masa dreapta si un scaun sub fund.

Lasa-mi un comentariu si spune-mi tu cu ce obicei alimentar iti bati capul. De la ce nu te poti abtine sa mananci?

Pana data viitoare Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit!