Femeie pe canapea care mananca junk foodBuna, de cateva zile tot citesc articolele tale si mi se par efectiv CELE MAI BUNE de pana acum.. Ma numesc Denisa, am 21 de ani …si de mica ma zbat cu greutatea.E ceva si din familie clar..Ador dulciurile mancarurile de orice fel..Dar ador si salatele, fructele, legumele, carnea de pui, peste, cerealele integrale, lactatele degresate, nucile si tot ce e sanatos. Insa aici e marea mea problema: Nu reusesc sa mi fac un program sanatos cu totul.As manca orice….Mi am definit corpul destul de mult dar nu se vede din cauza sunculitelor pe care cum le dau jos si imi place ce vad, cum le pun la loc intr-un singur weekend cand intru in mancare nesanatoasa…Cu asta nu stiu ce sa fac, asta e problema mea cea mare…De Luni pana Vineri mananc ce trebuie (salate fara ulei, otet si alte adaosuri cascaval, salam sau etc, legume, fructe, supe f dietetice) iar in weekend rup frigiderul, magazinele, pastele, dulciurile cu gandul ca domne imi permit “cheat days”..dar de unde, ca daca intru in mancare tampita si alte tentatii, pana Duminica nu ies la orice ora, orice, oricat..iar de Luni iar le las..pana Vineri slabesc vizibil..si tot asa….

E un mesaj disprerat primit de la Denisa, o cititoare si fana noua a Femeia Fit. M-am prins ca ceva e in neregula direct din subiectul emailului:‘Sunt disperata.’

 Daca stai putin si te gandesti, Denisa se afla intr-o situatie in care cu toate ne-am gasit la un moment dat ….sau ne aflam chiar acum.

Cel putin mie una mi s-a intamplat foarte des acest lucru: peste saptamana eram cuminte si urmam ca la carte tot planul alimentar, induram si omoram poftele cu apa mai multa sau mers la culcare mai repede, iar cand venea weekendul sa ma vezi iama in prostii, cat mai multe si urate, ca vitica in lanul de trifoi.

Sa recunoastem: Avem tendinta sa consideram weekendul nu numai o pauza de la servici, job sau scoala, dar si un moment de respiro de la orice dieta sau plan nutritional am urma. Si nu numai ca e un moment de time-off, ci vedem in weekend si in toate interactiunile sociale din aceste 2 zile (vizite la parinti, cafele cu prietenele, shopping prin strainatate sau curatenie generala) o scuza buna pe care o invocam pentru a calca stramb si a sari calul cu diferite alimente interzise: ba prajiturele, ba pizza, paste sau cine stie ce alta bomba calorica ce ne face cu ochiul din vitrina.

Dar ce ne face sa uitam in astea 2 zile de weekend de slabire, dieta sau sport? De ce peste weekend infulecam de toate si bagam pana la refuz in noi?

Ghid Gratuit:

Ridica-ti Fundul - Ghid de Exercitii pentru
Fese Bombate si Ferme

Pasul 1: Unde te antrenezi mai des pentru a sti ce ghid sa iti trimit:

Raspunsul meu e unul simplu: prea multa strictete in celelate 5 zile. Prea multe reguri si mult prea multa strictete de Luni pana Vineri.

Nu iti spun asta doar din experienta mea personala, ci si din toate povestile pe care le aud de la prietene sau le citesc pe online.

Daca iti dai ocazia sa ajungi in punctul acela de nevoie/ de dorinta disperata sa infuleci cantitati enorme de zahar, inseamna ca incerci sa mananci mult prea strict si planul tau saptamanal e foarte rigid.

Tine minte: Sentimentul de abtinere este direct corelat si urmat de un exces inevitabil.

Nu ti-am spus saptamana trecuta ca dietele stricte nu te tin mult?!

Cu alte cuvinte cu cat incerci tu sa fii mai stricta si cuminte de Luni pana Vineri, sa te abtii de la bucata aia mica de ciocolata si sa mananci pieptul de pui sec cu salata, cu atat sansele sa te scapi si sa rupi frigiderul pe weekend sunt mai mari

Sa fim seriosi! Cata vointa crezi ca ai la dispozitie? Cati nervi de otel crezi ca ai sa te conformezi regulilor alimentare la nesfarsit, zi dupa zi, dupa zi.

Cu toti dispunem de o vointa limitata si, cand pe zi ce trece tot mai folosim din ea si tot mai folosim, pana la urma ramanem fara. Ramanem neputinciosi, plini de ciocolata printre dinti.

O alta chestie sa o tii minte:

Slabirea sanatoasa, care te aduce la kilogramele tinta pe care le vrei, care nu te flamanzeste si nu te inebuneste de cap nu o vei obtine doar cu vointa ta, ci cu obiceiuri care iti sunt atat de naturale si normale incat nu ai nevoie de vointa ca sa le aplici.

Atunci cand lasi garda vointei jos, la sfarsit de zi sa zicem, atunci ramai tu cu obiceiurile tale, care sunt automate si necesita 0 energie pentru a le realiza. Nu e o coincidenta ca majoritatea oamenilor mananca tot ce prind noaptea tarziu. Suntem complet epuizati mental la aceea ora, vointa e minima si binenteles ca apelam la obiceiurile pe care le cunoastem si care ne solicita cat mai putin: inghetata la televizor, comanda pizza in casa, infulecat orice si oricat de pe la 6 pana la mers in pat.femeie pe cantar cu o masa plina langa ea

Sa nu uitam ca pe deasupra cand nu te tii de plan si sari calul, te mai simti si prost, invinsa, vinovata si rusinata de actiunile tale, nu-i asa? Si atunci incep certurile interne: ‘Nu imi vine sa cred ca iarasi am sarit calul! Chiar nu pot face asta? Toata lumea poate, mie de ce imi e asa de greu? Nu am vointa, sunt slaba!’

Chiar daca ai crede ca cu cat ‘te certi’ mai mult cu atat vei fii mai motivata sa fii cuminte, sentimentele astea negative nu motiveaza si nu fac bine nimanui pe termen lung. Asa ca OPRESTE-TE! sa te faci in toate felurile.

Slabirea usoara si mentenabila pe termen lung inseamna schimbarea obiceiurilor, iar schimbarea obiceiurilor incepe prin schimbarea de mentalitate.

Asa ca, daca acum gandesti ceva de genul: ‘Trebuie sa urmez PERFECT acest plan,  sau totul se duce naibi’ – adica abordarea Totul sau nimic …ti-ai face un bine daca ti-ai schimba putin mentalitatea si ai lasa niste “zone de refugiu”.

In loc sa te astepti sa mananci perfect – lucru care nu se intampla N-I-C-I-O-D-A-T-A- ar fi bine sa te pregatesti si sa anticipezi obstacolul si sa admiti ca NU vei fii perfecta.

Pentru ca Sorry, dar idea ca te vei abtine pentru totdeuna de la placerile tale sau de la bucatica aceea de ciocolata, pe langa ca e absurda, nici nu e sanatoasa mental.

Asa ca, de ce sa nu gasesti si sa aplici o solutie care sa te tina intreaga la cap, sa te slabeasca si sa iti permita -din cand in cand- bunatatile acelea interzise? Sa ai momentele in care te bucuri, FARA VINA, FARA STRES, FARA CEARTA de deliciul tau preferat.

Intelege ca motivul pentru care esti cu mana pana la cot in borcanul cu cookies si infuleci pe fuga orice dulcegarie din dulap nu are nici o legatura ca esti fara vointa si trebuie sa fii mai puternica, ci doar ca regulile jocului dupa care joci sunt muuult, mult prea aspre.

Da, stiu, e greu de acceptat idea aceasta. Pentru ca si tu, si eu vrem sa mancam perfect! si credem ca daca nu o facem nu vom avea rezultate. Total gresit!!!!

Hai sa iti spun un secret:

Mancatul imperfect (cand urmezi 90% din plan) te face sa infuleci mai putin decat daca esti stricta si te lupti cu tine si vointa ta sa urmezi planul à la carte.

Nu lasa perfectiunea sa fie dusmanul binelui. Deoarece si ‘binele’ iti aduce rezultate.

Asa ca, DA, sa trisezi si sa ai cate o mica bunatate peste saptamana -din cand in cand- te va face sa nu infuleci atat de multe prosti groaznice si sa defrisezi frigiderul in cele 2 zile de weekend.

E normal sa nu fii perfecta 100% din timp si asta nu inseamna ca e ceva neregula cu tine. Fa-ti viata mai usoara si nu lasa vointa sa ajunga la nivelul critic.

Daca vezi ca prea multa strictele duce la scapari prea mari, adopta abordarea de 90%! In care 90% din mesele de peste intreaga saptamana iti sunt curate si exact cum zice dieta sau planul nutritional si celelalte 10% sunt bucuriile si placerile tale.

Iar daca, totusi, vrei ca si acele scapari de 10% sa fie cat mai aproape de perfectiune atunci tine minte si aceste Reguli Simple de Dezmat:

  1.        Consuma dulcegariile care chiar se merita sa le mananci, dulciurile care iti sunt preferate si dupa care iti ploua in gura. Adica daca tot mananci macar sa mananci ceva ce iti place!
  2.      Opteaza pentru dulcele natural. Fructele sunt acel dulce sanatos care ti-e dat de Mama Natura. Alege fructele de sezon si savureaza incet fiecare bucatica.
  3.       Alege calitatea si nu cantitatea. Ex: Daca iti place sa mananci ciocolata, in loc sa bagi in tine o tableta intreaga de-cine-stie-ce-brand-cheap (cu peste 30%zahar) alege aroma deosebita si puternica a ciocolatii Lindt (din puctul meu de vedere un patratele din cea cu 85% cacao e o placere admisa si permisa indiferent cate kilograme vrei sa dai jos).
  4.        Bucura-te de bunatati si dulcegarii in zilele in care ai facut sport. Odata ce faci fitness si ti-ai golit rezervele de zahar din muschi, toti carbohidrati rapizi pe care ii consumi (pastele, ciocolata, ecler de vanilie) in loc sa se depoziteze ca si grasime si celulita pe corp, se duc direct in muschi. Cu alte cuvinte: faci sport, meriti bunatatea aceea la care visezi de doua zile, o mananci fara nici un sentiment de remuscare, nu se depune ca si grasime, si tu nu te ingrasi. win-win-win-win
  5.        Savureaza incet si bine fiecare bucatica. Pentru ca pofta ta sa fie linistita, creierul tau sa primeasca mesajul ca ii dai ceea ce iti cere si sa te opresti la o felie de tort sau o-bucatica-doua de cioco, trebuie sa savurezi cu toate papilele gustative aceea bunatate pe care o mananci. Asa ca iati timp, savureaza fiecare inghititura si Enjoy!

Pentru a slabi si a avea corpul acela de vis pe care ti-l doresti nu trebuie sa te simti in permanenta mizerabil si sa te abtii FOREVER de la placerile tale culinare. Cred cu mare tarie in acest principiu (deoarece il traiesc zilnic) si unul dintre subiectele pe care le dezvolt in Dezlipeste-te de Dulce.

Cu o alimentatie curata, bazata pe alimente neprocesate, cu un echilibru intre proteine (carne, oua, peste) grasimi sanatoase (nuci, avocado, alune, ulei de masline) si legume /verdeturi pentru nutrieti si vitamine, ceva sport si un stil de viata mai activ, nu numai ca vei avea mai putina nevoie sa mananci dulciuri si prostii, dar te vei putea bucura de ele fara sa iti faci prea multe griji ca se depun toate pe tine.

Pana data viitoare te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fi!