Pofta de Dulce la Sarbatori

 

Ii poti aplica chiar de azi!…inainte sa inceapa Sarbatorile!

Am sa iti dau 5 pasi simpli care sunt tot timpul eficienti la mine si care ma ajuta sa raman cu picioarele pe pamant si sa nu ma indop cu dulce de sarbatori.

Nu stiu despre tine, dar cu cat se apropie mai mult sarbatorile de iarna si cu cat dulciurile, bomboanele de ciocolata, prajiturile cu scortisoara sau ciocolata calda sunt peste tot in magazine, in cadouri, la cafenele, pe mesele festive, la petrecerile de Craciun ale firmei, cu atat dependenta asta de dulce se activeaza in mine.

Aceasta sweet-coma incepe cu imprumutatul Halloween-ul, cu Sf Nicolae si continua in mod grandios pana la sfarsit de an cu globurile de ciocolata ce le pun in pomul de Craciun, prajitura cu mac a mamei mele care e o nebunie, tortul de ziua mea (ca se face ca mai e si ziua mea in perioada aceea) sau desertul de la cina de Anul Nou.

Ghid Gratuit:

Ridica-ti Fundul - Ghid de Exercitii pentru
Fese Bombate si Ferme

Pasul 1: Unde te antrenezi mai des pentru a sti ce ghid sa iti trimit:

Si daca ar fi doar astea ar fi bine, insa zilele astea mai mereu dai cu ochii de un baton de ciocolata festiv de apetisant, o farfurie cu prajitura cremoasa gatita de o gazda generoasa sau cu o atentie-dulce pe care o primesti la birou… si de plictiseala, de pofta sau din obicei te scapi.

Te scapi in bombonele de pe birou care, iete vezi, sunt pentru clienti.

Te scapi in pachetul de dulciuri primite la gradi de copilul tau.

si te scapi fara sa gandesti in tableta de ciocolata din dulap.

 

Dar cum sa nu iti pierzi controlul si cum sa nu te scapi.

Cum sa nu iti infigi mana in biscuiti de casa facuti de mama sau cum sa nu comanzi o ciocolata fierbinte cand gerul de afara iti suna in minte.

Insa nu si anul acesta.

In timp ce imi plac la nebunie dulciurile, imi dau mereu silinta sa le savurez pe ici pe colo si nu de fiecare data cand trec pe langa tava plina de prajiturele.

Am sa iti impartasesc din trucurile care m-au invatat sa-mi temperez pofta de dulce si poate le aplici si tu cand prinzi viteza necontrolabila pe saniusul de cioco-bombone si prajiturele din sezonul de iarna.

Si cel mai tare e ca poti aplica acesti pasi de fiecare data cand simti ca te cuprinde nevoia de ceva dulce: ii poti aplica acum, cand tentatiile dulci te bombardeaza la tot pasul si ii poti aplica in orice zi obisnuita cand, neputincioasa, vezi ca pierzi batalia cu dulcele.

 

Pasul 1: Taie-ti pofta de dulce din radacina

 

Deseori poftim dulce doar pentru ca organismul nostru duce lipsa de nutrienti si de alimente ce il hranesc.

In loc sa te scapi in punga de napolitane, incearca sa ai mese hranitoare.

Nu dai niciodata gres daca la o masa ai in farfurie o felie gustoasa de carne, multe legume condimentate dupa gust si o portie satioasa de grasimi sanatoase.

Incearca o salata de ton colorata si masline sau un cotlet de porc cu cartofi copti si avocado.

Si daca nu e vremea mesei si simti nevoia de-o gustare, baga un pumn de migdale sau o cana de zmeura (chiar si din aiai congelata)

Fructe de Padure

Taie-ti pofta de dulce direct de la radacina si hraneste-ti corpul cu alimente bogate in nutrienti.

 

Pasul 2: Da-ti o pauza

 

Cateodata sa mananci ceva dulce e doar un simplu obicei, ceva ce faci aproape in fiecare zi si la aceeasi ora.

Sa zicem ca mereu obisnuiesti sa mananci ceva dulce imediat dupa masa si ca abea-abea reusesti sa te abtii sa nu topesti toata cutia de bombonici.

In loc sa infuleci pe ascuns o ciocolata (asa cum faci mereu), ia o pauza si umple-ti timpul cu ceva in urmatoarele 10-15 minute.

Ideea e ca creierul tau are nevoie de cel putin 15 minute sa proceseze ca tocmai ce ai luat o masa, ai burtica plina si nu iti trebuie nimic in plus.

Insa, daca tu mananci in graba, balotezi de zici ca fuge cineva dupa tine e si normal sa sari pe ceva dulce imediat dupa masa: creierul tau e bulversat si nici nu isi da seama ca ai mancat.

Rupe obiceiul si fa o plimbare scurta pana la colegele de la etajul 3, trimite un email important sau fa-ti curat in poseta grea si mereu dezordonata.

Iti pot garanta ca dupa aceasta scurta pauza poftele tale de dulce vor disparea.

Si daca inca persista, aplica pasul 3 si reevalueaza situatia.

 

Pasul 3: Incerca ceva racoros

 

Un alt pas (mai mult sau mai putin obisnuit) dupa ce ai mancat o masa hranitoare, ai asteptat ca organismul tau sa o digere, dar tot simti nevoia de dulce, este sa iti imbii papilele gustative cu ceva racoros.

Daca esti acasa opteaza pentru un spalat rapid de dinti. Dupa fiecare masa spala-te pe dinti, suna ca un slogan de pasta de dinti, insa este un truc eficient pentru reducerea poftei de dulce.

Pasta de dinti si gustul acela mentolat si racoros tinde sa anihileze poftele imediat.

Este un truc simplu, care pe langa faptul ca iti asigura o igiena orala buna si mai putine vizite la stomatolog, iti va taia pofta de a sari pe ceva dulce imediat dupa masa.

Nu uita: Un zambet curat e un zambet minunat.

Esti la birou, e 4 dupaamiza si incepi sa tremuri dupa ceva dulce? Nici o problema.

Ia o gustare hranitoare (pasul1) si mesteca o guma mentolata sau savureaza un mic tic-tac, bunenteles fara zahar.

Incearca chiar si un ceai cu o puternica aroma menta, nu de alta, dar merge a fix cu gerul de afara.

Ceai de menta impotriva poftei de dulce

 

Pasul 4: Alege calitatea si nu cantitatea

 

E super ok si nu zic nimic sa te bucuri de ceva dulce ici-colo, insa cu moderatie.

Sa fim serioase! Cine poate sta departe de dulce forever. Eu una recunosc ca nu.

Insa, fii isteata si alege inteligent cu ce iti satisfaci poftele si nu cu cat.

Daca nu e suficient de delicios si nu te simti in al noualea cer in timp ce se topeste in gura, mai bine nu il mananci.

Daca ti-e pofta de ciocolata, nu o manca pe cea ordinara plina de zahar, grasimi hidrogenate ce o iei de la chioscul de ziare, ci alege un Lindt, un Heidi sau chiar o minunatie de Godiva.

Alege un produs de calitate, care sa iti de-a aripi in timp ce se topeste in gura.

Poate nu ti-e pe plac, dar ciocolata amaruie cu multa cacao iti taie rapid pofta de dulce.

Chiar si la o prajiturica, cu cat este mai de calitate dulcele pe care il mananci, cu atat sansele sa iti satisfaci poftele si sa te rezumi la o singura bucatica sunt mai mari.

Alege mereu calitatea si nu cantitatea, cand ai deaface cu pofta de dulce.

Decat sa mananci tone de dulce si sa te ingrasi mai bine, mananci ceva mic si cu gust.

 

Pasul 5: Zi la lume ca vrei sa te lasi de dulciuri pentru o perioada

 

Deageaba incerci tu constiincioasa si cuminte sa urmezi toti acesti pasi, ca daca cineva iti intinde in fata o tava de prajitura te impleticesti in picioare, te impiedici si aterizezi cu botul fix in glazura de zahar praf.

Pentru ca eforturile tale sa nu se naruie si pentru ca toti pasi pe care i-ai facut mai sus sa nu fie in zahar(scuze, in zadar) impartaseste cu altii si zi la lume ca vrei sa te lasi de dulciuri pentru o perioada.

Daca le explici si le spui celor din jur ceea ce incerci sa faci si cum planuiesti sa faci (ca mananci mai hranitor, ca iti dai o pauza dupa masa, ca alegi tot timpul ceva gustos si de calitate) ai fi uimita sa vezi ca oamenii te inteleg si chiar o sa te traga la socoteala pentru asta.

Va fi mult mai greu sa iti rupi promisiunea ca stai departe de dulciuri, atunci cand cei de langa tine te sprijina, te incurajeaza si sunt cu ochii pe tine.

Crede-ma, de multe ori rusinea sa ii spui cuiva ca ai cedat si te-ai scapat cu mana in punga de haribo, te tine departe de dracusorii aceia gumati.

 

Sper ca ai gasit valoroase acest sfaturi si ca, atunci cand eclerul de vanilie de pe birou iti face cu ochiul, implementezi rand pe rand pasi de mai sus.

Iti zic, pe cat de simpli pot parea acesti 5 pasi, pe atat de mult te pot ajuta sa iti mentii silueta si chiar sa scapi de pofta de dulce acum la Sarbatori.

Zilele festive nu sunt o scuza sa o iei razna si sa te indopi cu bombonele, cu ciocolatele sau prajiturele.

Nu uita, zilele astea trec, dar kilogramele in plus care se aseaza mandre pe soldurile tale, pe burtica sau fesele tale, alea nu trec asa de usor.

Si numa tu stii cat iti ia si cat te chinui dupa aia sa le dai jos.

Asa ca, fii cuminte si aplica pasi de mai sus.

Iar, daca vrei ceva si mai amanuntit.

Daca vrei o intreaga strategie de cum sa scapi odata pentru totdeauna de pofta de dulce si sa reusesti sa slabesti in tot acest timp.

Daca esti curioasa sa intelegi de unde vin poftele si ce anume iti declanseaza pofta de dulce.

Te indemn sa te uiti peste ghidul meu complet: Dezlipeste-te de Dulce.

Apasa pe link-ul de mai jos pentru a descoperi ce cuprinde acest manual complet impotriva poftei de dulce si ia-ti exemplarul tau acum, inainte ca dulciurile de sezon sa te prinda in vraja lor hipnotizanta.

Dezlipeste-te de Dulce – scapa de pofta de dulciuri

 

 

Dezlipeste-te-de-Dulce-Cover-3d

 

Pana data viitoare, te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si dezlipeste-te de dulce!