Masaj de Relaxare Acasa

O metoda ieftina si rapida de relaxare musculara prin masaj…facut chiar de tine.

Pe Femeia Fit iti impartasesc multe despre tehnici de antrenament la femei, despre metode de antrenamente pentru fesieri bombati sau cum progresul la exercitiile inseamna progres in rezultatele tale si o forma fit, puternica si definita.

Iti arat zeci de exercitii sau circuite de exercitii pe care le fac si care iti lucreaza muschiuletii si te ajuta sa scapi de pufosenie si sa-ti tonifiezi formele.

Dar, pe cat de mult imi antrenez muschiuletii si impartasesc cu tine exercitiile fitness pe care le fac, pe atat de mult acord si o atentie deosebita recuperarii si revitalizarii musculare.

Si aici intervine tehnica de masaj despre care am sa iti povestesc astazi.

Hei, am creeat un ghid cu exercitii pentru ridicarea fesierilor!

DESCARCA GRATUIT:

Ridica-ti Fundul Ghid de Exercitii pentru Fese Bombate si Ferme

Spune-mi unde te antrenezi mai des si iti trimit ghidul prin email:

Ideea e ca invatand-practicand si iar invatand am ajuns sa constientizez ca recuperarea musculara este la fel de importanta, poate chiar mai importanta, decat antrenarea musculara.

Corpul uman este extraordinar si poate face fata cu brio la o lovitura de kick-box cu piciorul in abdomen, la un semi-maraton de 21de kilometri sau la podul fundului cu 100de kile.

 

Corpul uman este extraordinar!

 

Are o capacitate imensa de a se adapta la toate incercarile la care il supui: fie ca vorbim de mers 12ore pe tocuri de 9cm sau ca il provoci cu o serie de flotari.

Dar, poti trage de corpul tau si il poti folosi pe post de cal de bataie pana la un punct!

In timp, zecile sesiuni de exercitii, clase sau antrenamente fitness, sutele de ore in care il tii tintuit in scaun la birou, conduci cu mana stanga pe geam sau il inalti intr-o pereche de high heels isi spun cuvantul si uite asa apar tensiunile si durerile musculare.

Tensiunea musculara apare atunci cand un muschii se contracta si nu se mai detensioneaza-relaxeaza pentru mult timp.

Poate aparea in urma exercitiile fizice regulate, datorita unei posturi incorecte mentinuta pentru mult timp sau chiar datorita stresului din viata de zi cu zi.

Poti combate tensiunea musculara cu o baie fierbinte cu sare epson si sare de magneziu, cu o clasa de yoga sau hot-yoga, cu streatching sau cu sedinte de masaj frecvente.

Dar poate nu gasesti magneziu de cumparat, nu se preda yoga la tine in oras sau pur si simplu nu-ti permiti ca Domni sa mergi la masaj.

 

Ei bine stai linistita ca exista solutie si pentru tine!

Astazi am sa iti spun despre tehnica de masaj ieftina si rapida pe care o folosesc eu pentru a scapa de tensiunea musculara.

 

Masajul miofascial de detensionare musculara cu mingea de tenis

 

Inainte de toate hai sa vedem ce este masajul miofascial si de ce l-ai folosi pentru a-ti relaxa muschii.

Detensionarea miofasciala este o terapie de tratare a imobilitatii si durerii tesutului muscular. Aceasta terapie are ca scop sa relaxeze muschii contractati sa imbunatateasca circulatia sanguina si sa stimuleze reflexul de relaxare in muschii.

Desi nu este o tehnica de masaj noua, acest tip de masaj miofascial este tot mai des practicat de fizioterapeuti, sportivi sau pasionati de fitness deopotriva.

Fascia corporala este un tesut conjunctiv specializat care imprejmuieste muschii, oasele si incheieturile si ofera suport si protectie intregului corp.

Ideea e ca datorita exercitiile fizice pe care le faci, a unei posturi gresite ore intregi la birou, o mecanica de miscare alterata, supra-utilizare si chiar nutritie proasta pot aparea puncte declansatoare (trigger points) de tensiune dealungul muschiului si implicit fasciei corporale.

Aceste puncte de tensiune sunt zone dureroase la atingere, mai dure, mai dense ca si structura si cel mai des descrise ca si ‘nodul muscular’.

Masajul miofascial are ca scop sa ajunga la acesti noduli de tensiune musculara si prin miscari circulare de masaj sa ii detensioneze si sa ii elimine.

Pe langa detensioneaza acestor punte dureroare, masajul miofascial are beneficii mai importante pentru corpul tau.

 

Beneficiile masajului miofascial de detensionare-relaxare:

  • ajuta la prevenirea accidentarilor si lupta impotriva imbalansurilor musculare
  • creste flexibilitatea si mobilitatea – te misti mai bine si te simti mai bine – ai o postura mai corecta a corpului
  • elimina noduli si punctele de tensiune din muschii – iti detensionezi muschiuletii
  • creste circulatia si ajuta la recuperarea mai rapida intre sesiunile de antrenament si scade febra musculara dupa exercitii
  • de-streseaza si relaxeaza corpul – o senzatie atat de placuta dupa o zi de munca si avantajul pentru care eu il practic zilnic.

 

Cum stiinta a evoluat atat de mult, in zilele noastre iti poti face masaj miofascial de una singura cu cateva unelte, fara sa apelezi la un fizioteraput.

Masajul miofascial propriu de detensionare (self miofascial release massage) sau masajul punctelor de tensiune (trigger point terapy ) il poti face cu un rol de spuma, un footballer sau o simpla minge de tenis.

Masaj miofascial cu mingea de tenis

Daca intr-un articol viitor am sa iti arat cum ma masez eu cu rolul meu de spuma, astazi iti arat cum sa faci masaj acasa (sau chiar la sala) cu mingea de tenis.

Vezi acest video (in intregime ca la final cu siguranta vei zambi ) in care iti descriu tehnica de masaj miofascial de detensionare cu mingea de tenis:

 

 

 

 

Iti recomand masajul miofaschial cu mingea de tenis a) daca esti Femeia Fit si te antrenezi des in sala de fitness sau acasa, b) daca obisnuiesti sa stai mult in fata calculatorului cocosata de spate si umerii cazuti c) daca simti ca ai tensiune musculara des sau d) daca pur si simplu vrei sa te relaxezi.

Masajul miofascial cu mingea de tenis este eficient (ajunge usor la noduli musculari de tensiune) este ieftin (o minge de tenis costa mai putin decat o cafea) si este relativ rapid (il poti face in cateva minute fara sa pierzi timpul pe drum spre un salon de masaj).

Personal am vreo 2 mingi de tenis in casa si mereu una in bagaj atunci cand calatoresc.

Le folosesc sa imi masez si detensionez indeosebi muschii spatelui, pectorali, fesierii, gambele si masaj in talpa.

Ideea e ca poti folosi masajul cu mingea de tenis pe orice parte corporala doresti, de la muschii gatului si trapezul superior pana jos la gambe si in talpa.

Hai incearca-l si scrie-mi intr-un comment mai jos cum te-ai simtit dupa prima ta sesiune de masaj miofascial de detensionare cu mingea de tenis.

Totodata, te rog mult daca stii pe cineva care se plange de dureri musculare spune-i de acest articol si video-ul din el.

 

Apropos, nu uita de noua bratara Femeia Fit.

Apasa pe acest link: Bratari Viu Colorate Femeia Fit sa-ti comanzi o bratara trendy and FIT!

FemeiaFitBratari

Vei fi mult mai trendy facandu-ti masaj cu bratara pe mana 😉

Pana data viitoare te incurajez sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si sa folosesti masajul miofascial pentru recuperare si revitalizare musculara!

 

 

Related posts: