Salata de slabit

Zilele trecute ma confruntam cu un blocaj de imaginatie.

Imi era greu sa ma decid ce anume sa scriu saptamana aceasta la capitolul bunatati. Ma gandeam la ceva omleta insa mi se parea prea banal.

Apoi m-am oprit si asupra unei retete cu peste dar stiam ca nu am timp sa o gatesc, sa fac poze  si sa le pun pe blog (asa cum am obisnuit pana acum).

In cele din urma ma salvat 🙂 o salata ce am facut-o si am savurat-o marti seara. E delicioasa si daca te uiti la poza cred ca deja te gandesti cum sa o prepari mai repede.

Salata Salvatoare

Pentru moment nu am sa scriu o reteta anume de salata, deoarece consider ca orice persoana stie, sau macar intuiest,e cum se pregateste o minunatie de bunatate precum o salata, insa am sa dau niste mici tipsuri care stiu ca sunt importante cand doresti sa mananci o salata gustoasa si sanatoasa.

Cunosc prea bine frustrarile noastre cand vine vorba de a manca salate.  P

e langa faptul ca unele dintre noi asociem salatele cu dieta, ajungem sa spunem ca ne-am saturat de salate, ca nu mai vrem eterna salata tocmai pentru simplul fapt ca mancam acelasi tip de salata over and over again. Dar lucrurile nu trebuie sa fie asa.

Trebuie sa experimentam, sa combinam, sa inventam, sa adaugam sau sa eliminam permanent anumite ingrediente ale salatei pentru ca sa obtinem o diversitate cat mai mare.

Diversitatea este cel mai simplu mod de a evita sa te saturi de salate.

De ce oare, cand suntem la restaurant parca salata din farfurie nu numai ca arata mult mai bine insa este de multe ori mult mai delicioasa decat orice salata am facut-o noi in casa.

Raspunsul e simplu: salata de la restaurant nu e facuta din aceleasi rosii plictisite, castraveti blegii, salata verde, sare si otet, ci in schimb are o droaie de legume pe care nu le mananci in mod regulat, iar sosurile sunt variate si pline de arome.

Vrei sa mananci o altfel de salata in fiecare zi?

Vrei sa savurezi o noua combinatie de legume hranitoare si sanatoase cu fiecare farfurie?

Vrei sa nu ti se aplce de aceasta bunatate de mancare, care nu numai ca iti hraneste corpul cu viaminele si mineralele de care are nevoie, insa il ajuta sa castige treptat cate o batalie de a arde grasimea corporala.

Iata ce trebuie sa faci:

1. Aprovizioneaza-te cu legume

Varietate de legume pentru salata

 Cumpara legume la fiecare vizita a ta la magazin. Pune in sacosa cel putin 2 sau 3 tipuri de legume de fiecare data. In felul acesta te asiguri ca ai in permanenta materia prima atat pentru salate cat si pentru eventuale legume la gratar sau ghiveci de legume. Incearca si legumele mai deosebite, pe care nu le cunosti atat de bine, chiar daca cumperi doar doua bucati sau o mica pungulita.

Nu ramane fixata pe aceleasi legume (salata verde, rosii si castraveti), cu cat mai diversificata si colorata e salata cu atat va fi mai delicioasa.

Alege spanac, varza rosie, ardei gras, varza de bruxelle, brocoli, morcovi, mazare, ridiche alba sau rosie, apio, usturoi sau orice leguma gasesti la magazin sau la piata si crezi ca s-ar mertita sa o incerci. Cand ai diversitate iti vei surprinde papilele gustative de fiecare data si in felul acesta nu vei ajunge sa te saturi de gustul salatei.

Un alt sfat este sa go bio, adica sa te aprovizionezi (cat se poate) cu legume de la tarani din piete, de la sectiunea bio a magazinului sau de la mama din gradina. Pe langa faptul ca sunt mult mai gustoase, vei evita sa iti otravesti corpul cu pesticide si chimicale.

2. Adauga carne

O sursa de proteine in salata ta de la pranz sau de seara te va face sa te simti satula pentru o perioada mai mare de timp, iti va hranii organismul cu nutrientii necesari mentinerii muschilor tai (singurul tesut care consuma calorii) si iti va mentine un nivel constant al glicemiei ceea ce te va impiedica sa te arunci la o ciocolata sau prajitura.

Sursele de carne pot fi variate (pui, porc,oua, curcan, peste, fructe de mare) si gatite in diverse feluri, ba prajite, ba fierte, ba coapte in cuptor.

3. Foloseste verdeturileMarar

Un pumn de verdeata proaspata presarata sau combinatiile de diferite verdeturi ii pot da salatei tale arome dintre cele mai diverse si imbietoare.

Putin patrunjel, marar, leurda, ceapa verde sau busuioc proaspat  vor face din salata ta o noutate de fiecare data, iar sansele sa ajungi sa spui ca te-ai saturat de salata vor fi mult mai mici.

 

4. Nu folosi sosuri din comert

Nici nu stiu cum sa subliniez cat de important e acest aspect.

Sosurile din comert, fie ca sunt ele la plic, sticluta, borcanel sau cine stie ce alt ambalaj atragator, majoritatea au in compozitie adaugat zahar in diferite forme (sirop de porum bogat in fructoza, dextroza, glucoza), ulei hidrogenat sau partial hidrogenat, coloranti artificiali si arome (monosodiuglutamat).

Toate aceste ingrediente pot da un gust deosebit acestor sosuri, insa vreau si trebuie sa stii ca pe toate le poti vedea pe corpul tau sub forma de celulita.

O chestie pe care ar fi bine sa o tii minte: sosuri din comert=celulita

Stiu cat de tentant poate fi gustul unui sos cu iaurt si verdeturi, insa crede-ma ca si tu poti sa faci acelasi lucru in casa. Incearca uleiul de masline, mustar, iaurt, otet de mere, apa, lamaie, lime, miere, condimente si orice altceva ce iti place.

Acesta este un sfat nutritional care se aplica si daca vrei sa scapi de pofta de dulce.

In sosurile din comert se gaseste zahar ascuns sub diferite forme (sirop de porumb, dextroza, etc). Acest zahar ce se strecoara in salata ta, iti excita centri nervosi ai creierului sa caute si mai mult dulce.

Motiv pentru care de multe ori simti ca nu te saturi cu salata si cauti mancaruri dulci: corn, patiserii sau chiar dulciuri.

Iar daca vrei sa descoperi cum scapi de pofta de dulce si slabesti cu ajutorul alimentatie, nu ezita sa descoperi sfaturile mele de aici.

Foloseste-ti imaginatia si preferinta de gusturi si combina diferite concentratii.

Se poate sa fie nevoie de cateva incercari pana sa gasesti reteta perfecta, insa vei stii exact ce ingrediente ai folosit si cu siguranta dressingul tau personal va fi muuuult mai sanatos decat orice alceva poti cumpara de pe un raft de magazin.

5. Adauga grasimi sanatoase

Grasimile sanatoase sunt grasimile obtinute in mod natural fara prea multe procese chimice si care iti ajuta corpul sa asimileze mai bine fitonutrientii din legume. Prin asimilarea optima a tuturor nutrientilor din legumele pe care le ai in salata, iti satisfaci senzatia de foame mai repede si ajungi sa te simti satula chiar si cu o simpla salata.

Daca nu stii care sunt sursele de grasimi sanatoase si la ce te ajuta acestea te sfatuiesc sa parcurgi articolul 5 surse de grasimi sanatoase pe care ar fi bine sa le mananci, iar la urmatoarea salata sa arunci un pumn de seminte de dovleac peste sau sa tai jumatate de avocado.

6. Condimenteaza – experimenteaza – codimenteaza

Condimente pentru salata

Cred ca cel mai simplu mod de a nu te plictisi de salate este sa experimentezi in continuu condimentele pe care le folosesti. Sa recurgi si la cele mai neobisnuite condimente care iti plac si sa le combini dupa gusturile tale personale. Varietatea de condimente de pe rafturi din supermarket sau de la un magazin naturist e destul de mare si deci posibilitati exista, trebuie doar sa ne punem ingeniozitatea la munca si sa incercam. Asa ca iti recomand sa descoperi, sa experimentezi si sa te lasi fermecata de gusturi noi.

7. Foloseste Ardei, Ardei iute

Ceva ce am descoperit de curand si ma surprins placut a fost o salata care avea lateral un ardei iute murat. Mie imi place mancarea picanta si deci ceva iute e intotdeauna motiv de festin pentru mine, insa nu mi-as fi imaginat niciodata cat de gustoasa poata sa fie o salata de pui cu un ardei iute murat alaturi. Ardeiul era suficient de iute ca sa imi trezeasca spiritul, dar nu prea iute ca sa iau foc, era un iute mediu. De atunci am incercat si acasa o salata cu un mic ardei iute si de fiecare data gustul delicios nu a fost mai prejos.

8. Adauga inclusiv fructe

Un alt fel de a obtine diversitate este sa adaugi salatei tale bucati de fructe proaspete. Spun fructe proaspete deoarece chiar daca au fructoza au mai putin zahar decat fructele din compot. Taie marut un mar, o para, o portocala, adauga salatei tale bucati de ananas sau o felie de pepene galben si vei obtine un gust dulceag si racoritor. E ca si cu ardeiul iute, nu prea mult ca sa nu ajungi la salata de fructe, insa nici prea putin ca sa nu simti aromele deosebite.

9. Adauga legume inabusite, fierte sau pe grill

Legume la grill

Cine zice ca salata poate fi facuta doar din legume in starea lor naturala?

Crezi ca daca ai adauga niste brocoli fiert, sparanghel la cuptor sau ardei copti pe gratar nu ar fi la fel de delicioasa salata? Eu cred ca dinpotriva. E vorba de diversitatea, asa ca o mica savoare de legume gatite sunt binevenite pentru schimbarea de gust.

10. Amesteca salata si las-o 10 minute

La fel de important ca si sfaturile de mai sus, este si acest ultim paragraf.

Odata ce ai terminat salata, ai adaugat carne, un dressing cu grasimi salatoase, niste fructe sau orice altceva doresti tu, amesteca putin salata si las-o undeva la 10 minute. In acest timp legumele si ingredientele din salata ta vor avea ocazia sa se patrunda cu aroma dressingului, sa isi elibezere si sa isi imprumute mireasma. E un lucru marunt pe care il poti face, insa te asigur ca si o salata banala poate avea un gust delicios daca folosesti acest sfat.

Cred ca mai sus vei gasi suficiente moduri pentru a evita sa ajungi sa te saturi de salate si tipsuri utile pentru a prepara o salata noua in fiecare zi….si nu uita,  salatele sunt aliatul tau pentru a arde grasime si a da jos kilogramele acelea in plus de pe tine.

Explore, enjoy, be healthy and skinny:)

Vreau sa imi scrii si tu ce alte trucuri mai folosesti pentru a-ti face salata mai gustoasa.

Pana data viitoare Fii frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit.