Motivatia de salaStiu, stiu ai sa imi spui ca de fapt sunt mult mai multe motive pentru care nu gasesti motivatia sa te antrenezi  sau sa faci miscare ….si te cred pe cuvant.

Poti invoca sute de motive atunci cand nu vrei sa faci ceva sau, mai rau, atunci cand faci ceva din obligatie.

Dar totusi, toate scuzele tale si motivele, pe care le nascocesti pentru a te eschiva de la sesiunea de antrenament, deriva din urmatoarele cauze:

1. Nu ai suficiente motive.

Pai cum vine asta” ai sa ma intrebi. “O data am motive, o data nu am?!”

Probabil ca le ai, insa nu motivele care trebuie. Te gandesti tot timpul la motivele pentru care sa renunti, la motivele pentru care sa nu te duci, la scuzele pentru care sa sari peste antrenament, insa nu te gandesti la MOTIVELE care sa te impinga inspre exercitii, inspre antrenament si inspre sala. Poti avea o duzina de motive care sa te traga inapoi, deoarece daca ai motivul care trebuie, motivul acela care te face sa nu te trantesti pe canapea, ci sa iti misti fundul spre sala, cu siguranta vei merge si nu vei rata sesiunile de antrenament.

Ma refer la motivele pentru care faci ceea ce faci. Vorbesc de motivele tale personale pentru care mergi la sala, motivele tale pentru care te antrenezi o ora intreaga si care te fac sa rezisti chiar si atunci cand crezi ca nu mai poti. E necesar sa iti setezi motive puternice pentru care esti dispusa sa te antrenezi, astfel incat si atunci cand e frig afara sau cand nu ai timp sau cand fetele merg la petrecere, tu sa fii consecventa, determinata si motivata sa mergi la sala.

Hei, am creeat un ghid cu exercitii pentru ridicarea fesierilor!

DESCARCA GRATUIT:

Ridica-ti Fundul Ghid de Exercitii pentru Fese Bombate si Ferme

Spune-mi unde te antrenezi mai des si iti trimit ghidul prin email:

Motivele puternice iti determina actiuni, care, la randul lor, iti aduc raspunsuri/rezultate. Si nu zic eu asta, zice Tony Robbins – unul dinte cei mai mari leaderi in dezvoltare peronala: Reasons come first, answers come second.  Atunci cand ai motive suficiente de puternice,  cand ceea ce iti doresti cu adevarat devine o forta imensa care te impinge spre inainte, atunci toate actiunile pe care le faci sunt indreptate in aceeasi directie si determinarea te face sa treci peste orice obstacol fizic sau mental.

2. Iti lipseste scopul/obiectivul/tinta.

Cand stii unde vrei sa ajungi, toate cararile te vor duce acolo. E la fel ca atunci cand iti propui sa iti cumperi o bluza cu umprimeu de leopard. Daca pana atunci nici macar nu ai observat aceea bluza, din momentul in care ti-ai pus in cap ca vrei si tu una, incepi sa observi fete cu bluze cu leopard peste tot.

Nu poti fii implinita, multumita  sau fericita atunci cand nu ai un obiectiv bine stabilit, unde vrei sa ajungi sau ce vrei sa obtii.

Ceea e se intampla de obicei e ca de fiecare data cand te apuci de ceva nou, la inceput esti plina de entuziasm si motivatie, pentru ca apoi sa renunti la cea mai mica piedica pe care o intalnesti. La fel e si cu antrenamentul. Cand nu iti este clar ceea ce vrei sa obtii, chiar si cel mai mic obstacol are puterea sa te puna la pamant, si asta deoarece NU ai motive….motive care sa iti dea putere sa mergi mai departe, inspre scopul tau, in fiecare zi…motive care te fac sa cauti noi metode si abordari cu care sa iti atingi obiectivele.

Obiectivele pot fi generale sau clare si specifice. De exemplu obiectiv general poate fi: „Ma antrenez pentru a fi sanatoasa si atletica“ ( si ma refer la a avea un aspect atletic precum si abilitatea de a controla corpul si a avea puterea de a face activitatile fizice de peste zi). Ulterior poti trece la obiective mai specifice: „Vreau sa fac 5 flotari“, care fac parte din obiectivul tau general.

3. Nu te antrenezi in locul potrivit sau in felul potrivit

Si baletul este o activitate fizica, dar daca as fi eu pe scena, ai intelege de ce nu e pic de coada la casa de bilete! Cand alegi o activitate fizica care nu ti se potriveste mai deloc, probabilitatea de a avea rezultate care sa te multumeasca, este foarte foarte foarte mica. Si pana la urma, pentru ca sa te tii de ceva, pentru ca sa iti faci un adevarat obicei, trebuie sa vezi progres, sa fii implinita si sa observi rezultatele muncii tale.

Iti recomand sa incerci diferite sporturi si sa alegi pe cel care ti se potriveste mai bine….Si daca deja ai incercat toate clasele de aerobic, zumba, Tae-Bo sau altceva, te indemn sa te orientezi spre o sala de fitness. Sa cauti sala perfecta si sa incepi sa te antrenezi cu greutati. Iti promit ca iti va placea la nebunie si nu vei mai fi nevoita sa cauti mai departe.

4. Te antrenezi pentru ca „e in trend“ si nu pentru ca vrei.

De multe ori ma inteb de unde gasesc motivatie sa ma antrenez din greu, in timp ce alti se scuza ca nu au timp, ca le e lene, ca e prea departe sala, ca e frig, ca e prea cald, ca mai bine iasa in oras (da parca ar vrea si sa slabeasca) si asa mai departe. Dupa parerea mea totul vine din-nauntrul tau, de la acea voce interioara pe care toata lumea o are si care striga: „Vreau sa fiu devin mai buna. Vreau sa progresez“  Daca in adancul tau nu simti nevoia sa faci ceva, ci esti doar influentata de un anume trend, este absolut normal sa nu iti placa sa il faci si in timp sa iti piezi interesul.

De exemplu, daca nu esti o fashion diva si moda de ultima ora spune ca trebuie sa porti un tricou cu tinte, rock-ish, e foarte putin probabil sa doresti sa iti schimbi garderoba doar de dragul trend-urilor.

Atunci cand motivatia vine de la tine, din interiorul tau, manata de dorintele tale, de motivele tale proprii, atunci iei DECIZIILE TALE si ramai convinsa sa le urmezi pe perioade mai lungi de timp. Pe cand, atunci cand impulsul vine de dinafara iei o decizie de scurta durata,  care cel mai probabil se va spulbera la cel mai mic vant.

5. Nu iti cunosti prioritatile

Acest punct deriva de la lipsa unui scop clar si precis. Daca mersul la sala e un lucru pe care il incluzi din cand in cand in programul tau, atunci cand se va ivi ceva, primul lucru pe care il vei da la o parte va fi antrenamentul. Fara un obiectiv bine stabilit, sustinut de motive puternice si solide care sa te motiveze sa ti-l atingi, nici activitatile necesare care sa te duca acolo nu vor fi o prioritate pentru tine.

In cazul meu de exemplu, antrenamentul este o prioriate. Daca se iveste ceva ce trebuie sa fac, cand de obicei as fi la sala, ma pun imediat si ma gandesc cum sa fac sa includ in programul meu o sesiune cat mai curand posibil. Planuiesc care e ziua cea mai apropiata in care voi merge la sala si daca nu, deja ma gandesc la un circuit pe care sa il fac acasa. Chiar si cu un program incarcat nu ma gandesc „Azi voi fi ocupata, nu ma antrenez“ ci mai degraba“Azi voi fi ocupata, dar daca am jumate de ora libera trag rapid un circuit

Sunt multe motive pentru care sa abandonezi o activitate sau obicei, insa, in primul rand, pentru a fi consecventa si motivata sa urmezi ceva pentru o perioada mai lunga de timp, ar trebui sa iti doresti cu adevarat acel lucru. Sa stii in adancul tau si sa crezi cu adevarat, ca daca vei urma aceea activitate vei avea mai mult sens in viata, mai multa implinire si satisfactie persoanala.

Multe lume considera sportul un fel de povara, o pedeapsa …o adevarata tortura. Cum ai putea sa te trezesti sa faci ceva cu entuziasm si motivare, atunci cand il consideri negativ. Vocea ta interioara se va opune in permanenta si va folosi orice mijloace pentru a te face sa renunti.

Asa ca schimba-ti focusul, schimba-ti gandirea. In loc sa te trezesti si sa spui „Oh, nu! Nu am cref de sala astazi! Vreau sa dorm!“ mai bine te gandesti „Vreau sa dorm, dar mai bine merg la sala, deoarece dupa ce ma antrenez sunt mult mai energica si stiu ca macar am facut ceva sa fiu mai aproape de corpul pe care il doresc!“ Vezi diferenta?

Mie una imi arde de mers la sala doar cand ma gandesc la acel sentiment UNIC si deosebit pe care il am dupa!

Asa ca puneti adidasi, trage-ti echipamentul de sport si Hai la sala!

Pana data viitoare te incurajez sa  Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit!

Related posts: