Asa cum am spus in artiolul anterior, la orice inceput de an se trezesc o multime de oameni cu ferma si arzatoarea rezolutie: SA SLABEASCA.

Daca esti clienta fidela a unei sali, in aceasta perioada, pot sa pun pariu ca iti gasesti muuuult mai greu loc la clase sau ca astepti mai mult dupa aparate si asta tocmai pentru ca salile de fitness sunt luate cu asalt de incepatori entuziasmati.

Eu observ lucrul asta de cativa ani buni incoace si cred ca asa a fost de cand fitnessul a devenit cea mai populara metoda de a face sport in lumea moderna. Chiar am cativa cunoscuti care, an de an, isi reinoiesc abonamentul la sala in speranta ca se vor tine de sala si anul acesta va fi “anul schimbarilor majore.”

Insa un alt adevar ce mai pot sa iti spun despre acesti incepatori entuziasmati este ca pe la sfarsit de Februarie, hai Martie, fetele lor incep sa dispara si sunt din ce in ce mai putini prin sala.

E trist cand ma gandesc ca cel mult 10%, dintre cei care se apuca de sala, vad in asta un adevarat stil de viata, o necesitate pentru sanatate, un ritual ce trebuie urmat cu regularitate atata timp cat scopul tau nu este doar sa arati mai bine ci SA TRAIESTI MAI MULT si MAI BINE.

Toti ceilalti, 90% sau chiar mai multi dintre oameni, nu numai ca isi adauga o noua dezamagire personala in cosul de frustrari si teluri neatinse, insa isi strivesc, cu propriile scuze, toate visele si idealurile personale legate de fizicul lor.

Hei, am creeat un ghid cu exercitii pentru ridicarea fesierilor!

DESCARCA GRATUIT:

Ridica-ti Fundul Ghid de Exercitii pentru Fese Bombate si Ferme

Spune-mi unde te antrenezi mai des si iti trimit ghidul prin email:

Cat de adevarat este ca atunci cand esti in cea mai buna forma fizica (cu alte cuvinte – esti mai slaba) esti mult mai hotarata, mai zambitoare, mai optimista, cu mai mult succes la barbati si mult mai increzatoare in TINE? …..Te las pe tine sa iti raspunzi singura la intrebarea asta si sa tragi concluziile tale.

E general valabil si sunt sigura ca acolo undeva, intr-un locusor foarte adanc al constiintei tale, stii si tu ca poti atinge formele perfecte si poti avea greutatea visata prin NUTRITIE si SPORT.

Si daca esti hotarata sa te pui pe slabit, iti propui sa te apuci de miscare si iti iei inima-ndinti sa mergi la sala, atunci cum faci sa nu renunti dupa 2 sau 3 luni si sa te ti de sala?

Pai e simplu….simplu de spus, insa de implementat depinde doar de tine;)

Cum ai un ritual zilnic sa te speli pe dinti, un ritual fix sa te speli pe maini dupa ce folosesti toaleta sau sa iti bei cafea in fiecare dimineata, la fel trebuie sa ai un ritual de mers la sala si sa faci ca mersul la sala sa ajunga un obicei natural pe care sa il faci cu placere si sa nu il mai consideri o corvoada.

Ti se pare natural sa te speli pe dinti pentru a avea o igiena buna, a avea dinti si respiratie sanatoasa. E normal pentru tine sa te speli pe maini pentru a inlatura microbii si nu iti poti imagina cum ai putea functiona fara cele 5 minute in care savurezi cafeaua.

Ei bine,  pentru a te tine de sala, pentru a fi consecventa in antrenamente si pentru a merge cu regularitate la clase tot ce trebuie sa faci este sa iti creezi un nou ritual si sa integrezi mersul la sala cat mai bine  in stilul tau de viata actual.

1) Fii cat mai specifica si planuieste in detaliu fiecare aspect al mersului la sala.

Gaseste sala la care sa mergi si caut-o pe cea care ti se potriveste cel mai bine, urmand indicatiile din acest articol. Planuieste zilele in care mergi, in care stii ca ai timp sa faci sesiunea de antrenament pe care ti-o propui (de preferat aceleasi zile). Noteaza-le in agenda ta si pune-ti un remainder referitor la ele. Stabileste cu ce ajungi la sala si intereseaza-te din timp de drumul cel mai scurt si mijloacele de transport cele mai la indemana care sa te duca pana acolo. Programeaza-ti o ora fixa  la care sa mergi (de preferinta aceeasi in fiecare zi) si evita sa sa treaca mult timp intre servici si sala pentru ca doar asa te asiguri ca nu lasil enea sa isi faca cuib in mintea ta. Coopteaza persoana cu care vrei sa mergi, “your gym buddy”, si nu subestima puterea ritualului in doi. Va fi mult mai greu sa nu te duci atunci cand sti ca prietena ta te asteapta la sala. Contureaza-ti antrenamentul si exercitiile pe care vrei sa le faci, pentru ca in caz contrar vei ajunge sa te plimbi printre aparate si in final sa te plictisesti sa mai mergi. Pregateste-ti geanta de sala cu pantofi de schimb, pantaloni, tricou, sosete, prosop, sticla de apa, prinzatoarea de par si nu uita sa o si iei cu tine dimineata cand iesi din casa.

Daca de dimineata iti incepi ziua stiind ca la 7 seara vei merge la sala, ca te asteapta prietena ta acolo, ca iti vei antrena fundul si ca trebuie sa pleci de la birou la ora 6 si 10 pentru a prinde autobuzul nr.158 sa ajungi in timp, atunci nu vei mai avea nici o farama de confuzie, de nesiguranta si indiferent de scuzele care iti vor ataca mintea sau de piedicile imaginare,  Tu vei fi prezenta in sala.

2) Pregateste-te pentru momentul in care va fi mai greu

Din pacate nu suntem inzestrati cu vointa infinita si la un moment dat mintea ta va incerca sa te traga inapoi de la a implementa acest ritual. Fie ca primeste semnale din partea fizicului tau, care inevitabil se  impotriveste acestui proces ( deoarece el ar prefera sa leneveasca pe canapea) sau ca nu vezi rezultate si mintea ta iti sopteste: “Totul e in zadar. Esti un esec, nu te descurci” la un moment dat lucrurile vor fi mai dificile. Daca ar fi sa implementezi un ritual in fiecare zi, aceasta perioada ar fi intre ziua 10 si ziua 20, cand efectiv opui rezistenta sa mergi mai departe.

Tocmai de aceea e vital sa fii constiienta ca acest moment va aparea si ca trebuie sa fii pregatita si sa continui sa mergi mai departe. Trebuie sa te focusezi activ pe motivele tale puternice pentru care faci ceea ce faci. Cand vei ajunge la aceasta rascruce trebuie sa te gandesti, sa iti imaginezi si sa iti conturezi mintal scopul tau legat de aspectul fizic si toate beneficiile ce le vei avea odata ajunsa acolo. Aceste motive (beneficii) pe care ti le doresti sa le traiesti trebuie sa devina muuuuult mai grandioase decat orice scuza ar incerca sa infloreasca mintea ta.

 

3) Cu cat mergi mai des cu atat te inveti mai mult sa mergi

Nu deageaba se spune ca “Repetitia e mama invataturi”. Nu poti sa te astepti ca daca mergi o data pe saptamana sau, mai rau, la doua saptamani vei ajunge sa consideri sala ca un ritual. Cu cat mergi mai des si mai frecvent, in special cu o anumita regularitate, cu atat iti va fii mai usor sa integrezi mersul la sala in viata ta si sa iti organizezi intreg programul tau astfel incat sa nu sari peste antrenamente.

Treptat-treptat te vei invata ca Luni-Miercuri si Vineri, intre 19 si 20 vei fi la sala si vei dedica toata atentia ta exercitiilor strong, menite sa iti dea formele pe care le doresti. Vreau sa iti mai aduc aminte ca extremele trebuie evitate…si aici fac referire la incepatori care isi propun sa faca 5 sau chiar 6 sesiuni de sala pe saptamana si se arunca trup, suflet si respiratie in orice clasa de aerobic sau ora de fitness pe care o gasesc doar pentru ca dupa cateva luni sa isi piarda complet energia, entuziasmul,vointa si sa renunte. Trebuie sa cladesti inteligent, si nu haotic si in disperare. Daca pana acum nu ai miscat un deget, cum sa te astepti sa faci fata la 6 ore de sport activ pe saptamana?

Asa ca, daca esti persoana care isi propune ca anul acesta sa se apuce de sala, ia aminte la punctele de mai sus si fa-ti un plan personal si contureaza toti pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a implementa acest ritual fit si a  face din mersul la sala de fitness un ritual in viata ta.

Vei stii ca pentru tine mersul la sala a devenit un ritual in ziua in care esti dezamagita si te simti rau ca nu te-ai dus!

Pana data viitoare Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit!

Related posts: