Ce poate te inspira si pe tine!

Sunt mai bine de 5 ani de cand am pornit proiectul Femeia Fit si au trecut vreo 7 ani de la primul meu antrenament in sala de forta.

In toti acesti ani am descoperit, studiat si invatat mai multe lucruri decat par blond am in cap,

Insa pentru ca e sfarsit de an si ziua mea in aceasta perioada, simt ca e momentul perfect sa-ti trimit 35 de lectii in fitness invatate in 35 de ani de viata.

Hei, am creeat un ghid cu exercitii pentru ridicarea fesierilor!

DESCARCA GRATUIT:

Ridica-ti Fundul Ghid de Exercitii pentru Fese Bombate si Ferme

Spune-mi unde te antrenezi mai des si iti trimit ghidul prin email:

Am ales sa realizez aceasta lista pentru ca sunt foarte recunoscatoare pentru modul in care fitness-ul mi-a schimbat si zilnic imi imbogateste viata, dar si pentru ca unele stiu ca vor fi relevante si de ajutor si tie.

Nu sunt exhaustive si nici batute in cuie.

Sunt doar gandurile mele personale a tot ceea ce a functionat la mine si incerc sa transmit mai departe, clientelor si cititoarelor mele.

Ideea e ca nu vin de la o tipa ce a facut gimnastica de mica, nu vin de la o campioana de bodybuilding si nu vin de la un model ce mananca fitness pe paine…

Vin de la mine, Olivia, o tipa ce a fost pufoasa, grasa si manca 2 biscuiti Biskream pe post de mic dejun pana sa descopere cu mult incercari, uneori nereusite, ca mancarea nu este inamicul si ca formele tari si tonifiate se definesc cu greutati mari.

Impartasesc aceste lectii in articole pe site, in antrenamentele filmate, in postarile motivationale de pe social media si in programele de fitness, singurele realizate de un antrenor femeie special pentru femei. 

Intr-un domeniu dominat de testosteron si barbati transpirati, imi graiesc cu tarie valorile si caut sa inspir romance, de peste tot din lume, sa intre in forma cu fitness.

Ai sa vezi ca sunt lectii ce le poti folosi usor, chiar daca nu faci sport, ca poti descoperi mereu ceva diferit sau le poti avea ca inspiratie acum cand iti setezi obiective noi pentru tine si silueta ta in anul ce vine.

Sa-i dam drumul…ca sunt multi ani si multe lectii

 

1.Niciodata nu e prea tarziu pentru fitness !   Ti-o spune o tipa ce s-a apucat de sport la 27 de ani. E tardiv sa te plangi ca nu te-ai apucat acum 3 ani, ca parinti nu te-au dat la sport sau ca esti prea batrana sa intri intr-o sala de fitness. Cu fiecare moment in care te lamentezi, furi din clipele in care ai putea face ceva pentru sanatatea si aspectul corpului tau.  Incepe azi, acum!

2. Fitness-ul nu inseamna doar sa fii mai slaba!   Exercitiile iti dau forta. Mancatul bine iti creste disciplina. Esecul te invata cum sa faci mai bine si reusita iti creste increderea in tine. A fi slaba nu pusca cu niciuna dintre aceste bogatii pe care ti le aduce fitness-ul si nici n-ar mai trebui sa fie in gandul tau.

3. Nu te compara cu altele!   Este demotivant sa te compari femei ce arata mai bine ca tine. Tu esti unica si ai propria poveste. Poate ai inceput mai tarziu, poate ai pornit de la 17 kilograme in plus si poate ai un serviciu si 2 copii acasa. Comparandu-te cu alta ce arata mai bine ajungi sa crezi ca nu esti suficient de buna si asta iti fura puterea!

4. Iubeste-ti unicitatea si corpul tau!    Nu-ti dori picioare lungi si slabe, cand mereu ai avut coapse voluptoase. Nu visa fund mic, cand natura ti-a dat forme si nu-ti condamna organismul pentru ca reactioneaza mai lent la slabire. Porneste calatoria in fitness din apreciere si iubire pentru corpul tau unicat…nu cu ura si dezgust!

5. Tinteste cat mai sus in fitness!   Stii cum se zice: chiar daca nu ajungi pe Luna, aterizezi printre stele. Chiar daca nu ajungi model pe podium, tot ajungi printre femeile remarcate dupa care se intorc privirela la piscina.

6. Bucura-te de calatoria ta in fitness!   Celebreaza ca azi ai ajuns la sala. Fii bucuroasa ca azi n-ai mancat prajitura si bucura-te de fiecare zi in care te poti misca in voie. Oricat de mult ti-ai dori sa-ti atingi tinta, drumul pana acolo este cel care iti imbogateste fiinta si viata. Deschide ochii si bucura-te de calatorie.

7. Fitness-ul are puterea sa iti imbogateasca viata. Intrebarea este, il lasi?     Forta castigata in gym se transmite in viata ta de zi cu zi. Disciplina de a face exercitii te face mai organizata. Vointa sa vezi ca nu-i greu sa te abtii iti da incredere ca poti face fata greutatilor din viata si voia buna de dupa exercitii da energie spiritului tau.

8. Nu abandona…e de trei ori mai greu sa reincepi a doua oara decat a fost sa incepi initial!   Fa exercitii mai rar daca ti se aglomereaza programul. Relaxeaza-ti dieta cand calatoresti si nu ai mesele tale. Las-o mai moale cu sala daca te simti obosita, insa nu abandona. M-ai repede si usor energizezi un fitness razletz decat sa repornesti un fitness abandonat.

9. Mintea iti controleaza corpul!   Mintea este cea care te face sa mananci si a treia bucata de ciocolata chiar daca corpul tau nu o mai cere si acolo se naste determinarea sa faci ceva pentru sanatatea ta. Tot ceea ce sadesti inauntrul gandurilor tale poate fi primul pas catre esecul tau sau poate fi pilonul de sustinere al reusitei tale.

10. Femeia, poti mai mult decat crezi!    Suntem firave, feminine si diafane, insa asta nu inseamna ca nu putem ridica o greutate cat corpul nostru de la podea, ca nu putem face 5 tractiuni legate sau sa astepti aprobarea altora pentru a pasi in sala de forta. Indrazneste si ai sa vezi ca potimai mult decat crezi.

11. Cel mai aiurea este sa fii la dieta.    Sa te abtii, sa inghiti in sec sau sa te indopi cu apa cand ceilalti ciocnesc pahare de vin este un mod total aiurea sa-ti traiesti viata. Da, trebuie cateodata sa fii putin mai restrictiva (mai ales daca ai un eveniment important pentru care te pregatesti) insa evita sa treci din dieta in dieta. Cauta un stil alimentar echilibrat si cat mai curat de zaharuri, fainoase, alimente procesate si prostii si-ai sa vezi ca nu vei mai avea nevoie de regim.

12. Nu exista o nutritie universal valabila si nu orice dieta sa potriveste la orisicine!    Suntem diferite, cu program si gusturi diferite. Ceea ce imi place mie, tie s-ar putea sa nu-ti faca bine si ceea ce te ajuta pe tine s-ar putea ca mie sa nu-mi placa. Eu razbesc sa-ti transmit credinetele mele in fitness si nutritie, insa tu esti singura responsabila sa descoperi daca ti se potrivesc si tie.

13. De ce sa fortezi cand se poate si fara?.   De ce sa fortezi mic dejun cand se poate si fara, de ce sa fortezi cardio cand se poate si fara sau de ce sa fortezi shake-uri proteice cand se poate si fara.

14. Micul dejun nu este cea mai importanta masa a zilei.    De mult uitata ideea ca trebuie sa-ti incepi ziua cu un mic dejun hranitor, mai ales cand nu esti matinala. Tin post intermitent de mai bine de 4ani si nu doar ca imi elibereaza dimineata de grija ce mananc, insa mi-a imbunatatit mult senzitivitatea la insulina, poftele de mancare, energia si claritatea mentala. Insa nu este pentru orisicine si revenim la 12 si 13.

15. AA – Adapteaza-ti alimentatia   Viata noastra e intr-o permanenta schimbare si nu te poti astepta sa mananci carne cu legume cand esti in drumetie pe munte, sa cantaresti portia de carne cand esti la restaurant sau sa nu mananci orez cand esti in Asia. Relaxeaza-te si adapteaza-ti alimentatia daca vrei sa nu o iei razna.

16. Stabileste-ti o baza solida.    De 4 ani calatoresc incontinuu. Ba in tara peste vara, ba in Europa sau Asia peste iarna. Am invatat de mult ca trebuie sa-mi adaptez alimentatia la ceea ce am in fata si la locul in care sunt, dar am cateva reguli de baza.

a) incerca sa ajung la necesarul de proteine peste zi (am carnita la fiecare masa)

b) las mesele cu carbohidrati (orez, paste, pizza, prajitura) pe seara sau dupa antrenament cand vointa e scazuta

c) ma bucur de mancaruri locale fara vina, dar nu exagerez

17. Gateste gustos.   Ti se apleaca de piept de pui la gratar cu brocoli si te saturi de ciorba seaca de legume.  Fie ca esti la dieta sau nu, mancarea trebuie iti bucure papilele gustative si sa aiba gust.

18. Suplimentele nu sunt deloc necesare, dar ajuta.   Lucrezi la birou si n-ai vazut soarele de 3luni, suplimenteaza cu Vit D. Nu poti dormi? Ia un magneziu. Te simti mohorata si fara vlaga, ajuta un Omega 3.

19. A gresi e omeneste.   Ei si ce daca ai mancat prajitura. Ei si ce daca n-ai ajuns la sala azi. Ei si ce daca te-ai scapat in platoul de Craciun. Bucura-te din plin de ele si cu prima ocazie revin-o la intentiile tale pozitive in fitness.

20. Nu-ti vorbi urat.   De te prinzi ca te faci in toae felurile pentru colacelul de pe burta sau ca n-ai mancat suficiente legume, inceteaza. Nu-ti spune tie ce nu i-ai spune unei prietene.

21. Cate un obicei pe rand.   Ca oameni nu ne plac schimbarile ce ne scot din zona de confort si e normal sa dezvolti rezistenta in fata noului. Nu forta zece schimbari deodata ca nu iti iasa. Ia cate una pe rand si persista cu ea pana devine ceva natural ca si spalatul pe dinti.

22. Slabirea sanatoasa nu se poate fara sport.    Nu vrei sa faci miscare, dar vrei sa slabesti … atunci pardon, dar ce zici sa te indrepti catre un alt site ce discuta doar despre diete. Slabirea sanatoasa, aceea in care carnea sta tare pe tine si nu te reigrasi chiar daca mai ai scapari nu se poate obtine fara fitness si sport.

23. Accepta ca unele exercitii nu ti se potrivesc.    La fel cum nu ti se potriveste orice dieta, n-are rost sa fortezi sarituri daca te dor genunchii sau sa fii chitita pe cardio daca il urasti. Cauta mereu inlocuitor la miscarea care nu ti se potriveste…cauta, ca sigur ai sa gasesti.

24. Provoaca-ti limitele, nu iti limita provocarile.    Nu te tine inapoi cand vezi ca poti trage mai tare, impinge mai mult sau sari mai sus. Ai incredere ca poti si impinge-ti limitele cat mai departe.

25. Antreneaza-te cand gasesti portita ta de timp.   Dimineata, la 11, seara? Nu conteaza cand faci sport atata timp cat il faci si se muleaza in programul tau incarcat.

26. Nu exista scuze.    N-am sala, n-am timp, n-am greutati….astea sunt doar scuze inchipuite. Iti poti pune corpul in miscare oriunde. Am facut spinturi pe plaja in Thailanda, circuite in parc in Sevillia, exercitii cu greutatea corpului in hotel in Bali sau genuflexiuni cu valiza in Tokyo. Atata timp cat vrei, poti!

27. Nu astepta momentul perfect.     S-ar putea sa mai treaca luni sau ani de zile in care sa nu-ti placa ce vezi in oglinda, daca astepti sa ai programul mai degajat, sa mearga copii la scoala sau prietenul sa vina cu tine la sala. Azi, acum si cand incepi acela e momentul perfect. Profita de el!

28. Investeste intr-un plan.     Daca faci lucrurile din auzite sau dupa ureche, obtii rezultate pe masura. Pana si eu, ca trainer, am vazut cele mai bune transformari corporale cand am urmat planul de antrenamente ale altor trainer mult mai avansati ca mine. Decat sa-ti pierzi timpul aiurea, mai bine investesti intr-un program specializat sa te ajute.

Pentru asta intra aici: programe specializate de slabire si tonifiere pentru femei si nevoile feminine

 

29. Sanatatea inainte de slabire.     Chiar daca iti doresti sa slabesti, nu-ti sacrifica sanatatea. Spune nu infometarii, prafurilor de slabit,  exercitiilor periculoase sau tratamentelor agresive de slabit. Sanatatea este nestemata corpului tau. Nu o pierde.

30. Obiectivul este sa te misti la 65 la fel cum te misti la 25.     Sau cel putin asa-i la mine….Tocmai de aceea imi pun corpul in miscare, il hranesc si ii dau clipe de ragaj si revitalizare cu citit, scris in jurnal, dans si glume cu prietenii.

31. Fii prezenta si-ti dublezi castigurile.    Nu te gandii la vase nespalate, la contracte nesemnate sau rochia de petrecere cand faci exercitii. Fii prezenta cu gandul la miscare, conecteaza-ti mintea cu muschiul si dubleaza-ti castigurile.

32. Cauta sa progresezi, chiar daca nu iti iasa tocmai perfect.   Progresul iti aduce schimbarile corporale. Chiar daca e mic si lent, cauta sa progresezi zi de zi, saptamana de saptamana si iuta de perfectiune in fitness.

33. Mereu vor fi bagaciosi de seama. Ignora-i!    De ce mergi la sala?! Cum de nu mananci paine?! Esti prea slaba, mai trebuie sa te ingrasi.  Nu toata lumea are capacitatea sa priceapa unele lucruri. Ignora rautaciosi si vezi-ti tu de drumul tau in fitness.

34. Inspira-ti familia si copii.    Nu te ascunde de familie si copii. Fa exercitii cu ei de fata, invita-i si pe ei cu tine. Explica-le de ce eviti zaharul si spune-le din calatoria ta. Copii tai invata tot de la tine, asa ca invata-i bine.

35. Cauta-ti tribul.     Inconjoara-te cu oameni care fac acelasi lucru ca tine. Grupul acela de oameni care trece prin ceea ce treci si tu sunt cea mai pura si dovedita sursa de inspiratie. Cauta-ti si construieste-ti cat mai repede tribul, iar daca nu ai unul intra in cercul restrans al clientelor mele.

Acestea au fost cele 35 de lectii in fitness invatate –  si tinute minte –  in 35 de ani de viata ai mei. Ramai aproape de mine si Femeie Fit si iti promit ca am sa iti impartasesc mai multe.

Eu te las ca ma pregatesc de petrecere, insa m-ar bucura sa imi scrii care dintre invatatmintele de mai sus a rezonat si la tine? Foloseste sectiunea de comentarii de mai jos si scrie-mi lectia care te ajuta azi pe tine.

Pana la 36 te indemn sa fii frumoasa, sa fii puternica si sa fii Femeia Fit!