Ramat Invers-exercitiu pentru spate

Cand suntem la sala obisnuim sa antrenam muschii pe care ii vedem direct in oglinda. Asta inseamna ca ne antrenamn mai des pieptul, abdomenul si umeri decat fundul, femurali si spatele.

Si pana la urma e ceva natural sa vrei sa-ti antrenezi partile corporale pe care le vezi zilnic in oglinda. Insa asta face sa iti lasi pe locul doi lantul posterior al corpului si sa nu il antrenezi in aceeasi masura.

Din lantul posterior fac parte femurali, fundul si spatele.

Daca in articolele precedente ti-am aratat cum sa antrenezi femurali cu indreptari sau fesele cu podul fundului, astazi am sa iti arat un exercitiu nemaipomenit pentru a antrena si contura spatele. Un exercitiu pe care pun pariu ca nu l-ai incercat pana acum.

E vorba de ramat invers la inele sau TRX

Hei, am creeat un ghid cu exercitii pentru ridicarea fesierilor!

DESCARCA GRATUIT:

Ridica-ti Fundul Ghid de Exercitii pentru Fese Bombate si Ferme

Spune-mi unde te antrenezi mai des si iti trimit ghidul prin email:

 

Ce vei obtine daca adaugi in antrenamnetele tale acest exercitiu pentru spate?

Sunt multe beneficii pe care le vei obtine daca faci ramat invers, dar hai sa discutam punctual:

a)      Iti cresti puterea la partea superioara a corpului. Ramat invers este un exercitiu pentru spate care iti lucreaza partea superioara a spatelui, trapezul si te ajuta sa iti conturezi spatele punand in miscare si bicepsi.

 

b)      Te ajuta sa avansezi catre tractiuni. Fiind un exercitiu ce te face mai puternica la upper-body, amat invers la TRX sau inele te va ajuta sa avansezi usor catre tractiuni, un alt exercitiu bestial pentru spate.

 

c)       Iti dezvolti stabilitatea mijlocului. Chiar daca fata de flotari, ramat invers este o miscare total opusa pozitia de realizare a ambelor exercitii presupunea stabilitate corpului in pozitia de plansa.

Flotarile sunt o miscare de impins pe orizontala, pe cand ramatul invers este o miscare de tras pe orizontala. Pentru a realiza ambele exercitii cu forma corecta si in siguranta scopul tau este sa iti mentii cat mai bine pozitia de plansa. Pentru asta mijlocul tau trebuie sa fie incordat si tensionat si sa te asiguri ca nu lasi fundul sa cada sau sa se ridice.

Pentru a-ti mentine pozitia de plansa la ramat invers trebuie sa incorzi si sa mentii mijlocul incordat pe toate repetarile: sa strangi fundul si sa incorzi abdomenul.

 

d)      Il poti modifica foarte usor si lejer. Nu conteaza ca esti incepatoare sau avansata, ramatul invers are variante pentru toate categoriile si poti gasi o varianta buna indiferent de nivelul la care esti.

 

e)      Iti contureaza un spate definit si fit. Nu ai sa-ti mai faci griji ca iti oasa sunculitele pe la sutien, ca ai omoplati prea evidenti sau ca spatele tau e fluffy. Antrenandu-te la sala cu ramat invers spatele tau va arata bestial intr-o rochita decupata.

 

Dar sa nu mai stam la povesti, apasa play si vezi cum sa faci corect si sa avansezi la ramat invers la inele sau TRX.

 

Daca esti incepatoare si e prima oara cand faci acest exercitiu, asigura-te ca poti sa mentii pozitia de plansa usor si incepe de la o pozitie mai departata de suport a picioarelor. Incepe cu 3-4 serii a 6-8 repetari si pe masura ce avansezi pozitioneaza-ti picioarele tot mai aproape de suport.

 

Cand deja esti intermediara si stapana pe miscare, te vei putea juca cu seriile si cu repetarile mai mari, seri in tempo, si chiar repetari mentinute. Asigura-te doar ca mergi cu picioarele pana la nivelul la care reusesti sa menti forma corecta pentru toate repetarile.

 

Iar, odata ce esti avansata si faci ramat imediat sub inele sau trx, nu iti ramane decat sa iti pui picioarele pe o banca, un step-ere, o minge de yoga sau sa iti adaugi o vesta de greutati si sa faci exercitiul mai challenging. Eu una folosesc un disc de 2,5kg pe care mi-l pun pe piept pentru a progresa si creste dificultatea la acest exercitiu pentru spate.

 

Uite, te provoc sa te uiti peste video sa fii atenta la explicatiile de forma corecta, sa mergi la sala si sa faci ramat invers la inele sau TRX (depinde ce au in dotare) si sa imi scrii intr-un comment cum a fost si cu ce pot sa te ajut pentru a progresa.

 

Pana data viitoare te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si fa acest exercitiu pentru un spate bestial!

Related posts: