Incepatoare in sala de fitness

 

Incearca sa le ocolesti daca vrei sa ai rezultate in gym.

In luna Ianuarie salile de fitness sunt inundate de oameni care mai de care mai entuziasmati si porniti sa scape de kilogramele in plus, sa-si subtieze talia si sa scape de colacei, sa arate mai bine si sa-si atinga obiectivele de aspect fizic pe care si le-au setat pentru noul an.

Unii isi propun sa adopte un stil de viata mai sanatos, insa altii au zeci de kile de dat jos.

Dintre toti oamenii care la inceput de an pornesc cu avant sa isi atinga obiectivele de fitness (slabire, ingrasare sau dezvoltare musculara) doar 5% vor reusi sa le chiar vada pe corpul lor in oglinda.

Hei, am creeat un ghid cu exercitii pentru ridicarea fesierilor!

DESCARCA GRATUIT:

Ridica-ti Fundul Ghid de Exercitii pentru Fese Bombate si Ferme

Spune-mi unde te antrenezi mai des si iti trimit ghidul prin email:

Ceilalti de 95% se pierd pe drum.

Dintre acestia, multi renunta pentru ca nu fac o prioritate din asta, altii pentru ca se lasa vrajiti de ceaiuri de slabit si diete si, cei ce pun cotul la treaba, se pierd dupa cel mult 3-4 saptamani de sala.

Si nu pentru ca ar avea mai putin potential decat ceilalti care continua, ci pentru ca fac aceste greseli banale in sala de fitness.

Barbati si femei le fac deopotriva, insa de dragul faptului ca aici scriu pentru femei, am sa ma rezum la greselile pe care le vad cel mai adesea facute de incepatoare in sala de fitness.

Stai linistita ca unele le-am facut si eu big time. Am batut pasul pe loc luni bune, pana m-am prins ce faceam pe dos.

Unele sunt mai ascunse, altele sunt chiar banale si e pacat sa le faci si tu daca esti o cititoare de-a mea.

Tocmai de aceea astazi am sa iti spun cele mai dese greseli pe care le vad in randul femeilor complet incepatoare la exercitii sau incepatoare in sala de fitness:

 

Greseala 1: Cauta intensitate si daca nu transpira nu sunt multumite

Da stiu, un tricou ud este un fel de emblema de onoare pe care il poarta cei ce trag tare de fiare.

Te gandesti ca daca transpiri si faci exercitii intense, inevitabil vei si slabi!

Ideea ca ‘slabesti daca transpiri’ este total gresita.

Vad multe incepatoare in sala de fitness care baga la greu exercitii ce le fac sa transpire: pedaleaza aprig pe bicileta, alearga ca Flash pe banda si fac zeci de clase de fitness.

In caz ca nu stii, transpiratia este mecanismul corpului pentru a-si regla temperatura. Iese apa prin pori, dar este doar apa corporala.

Cu totii am fi niste slabanogi daca am slabi prin transpiratie, insa adevarul este ca transpiratia nu inseamna ca celulele de grasime se golesc, ci doar ca elimini apa corporala si toxine.

Sorry, dar zicala ‘Sweat is fat crying‘, desi suna bine, nu e deloc adevarata!

Cu alte cuvinte, oricat de mult ai transpira, acesta nu este un indiciu ca slabesti!

O incepatoare in sala de fitness ar avea mult mai mult de castigat daca, in loc sa obsedeze pe intensitatea sau exercitii care transpira, s-ar focusa pe exercitiile valoroase (genuflexiuni, flotari, tractiuni, indreptari, etc) si cimentarea formei corecte de executie.

Pe deasupra incearca sa ocolesti greselile de mai jos:

 

Greseala 2: Evita sa puna mana pe greutati serioase

Zambesc relaxata cand aud femei care-mi spun: ‘dar nu vreau sa ma fac mare si musculoasa’.

Acest mit ca ‘daca ridici greutati mari iti deformezi corpul ’ se pare ca inca bantuie gandirea femeilor asupra fitness-ului si exercitiilor la sala.

Crede-ma, nu te vei transforma in She Hulk daca pui mana si te antrenezi cu greutati serioase!

La fel cum nu vei putea sa aduci schimbari semnificative in formele tale, doar alergand pe banda sau cu zeci de ore de aerobic.

Formele sexy se definesc cu greutati mari si DOAR antrenamentul in sala de forta iti va construi un fund bombat si tare, brate tonifiate, abdomen plat si picioare fine.

Cardio-ul te ajuta sa dai jos din grasime, dar nu face absolut nimic sa iti contureze formele acelea tonifiate si atragatoare, pe care le vezi la femei ce arata beton in revista.

Cand te antrenezi cu greutati serioase (care la incepatoare in fitness, poate fii doar greutatea ta corporala) iti activezi si intaresti masa musculara.

Cu cat ai muschii mai tari si activi, cu atat ai arderile metabolice mai accelerate si poti manca mai mult, ca nu se depune.

Mai mult de atat, folosind greutati challenging pentru tine (cele pe care le simti cand le ridici in mana) iti imbunatatesti densitatea osoasa, un detaliu mic care te va ajuta la postura si o viata fara dureri.

 

Greseala 3: Evita sa manance dupa antrenament

O greseala prosteasca pe care am facut-o si eu.

Pe barbati ii vezi dand pe gat shake-uri proteice chiar inainte sa iasa din sala.

Pe femei le vezi mergand la culcare cu stomacul gol, doar-doar mai slabesc si dau jos 100 de grame.

Daca vrei rezultate in urma efortului tau in sala de fitness, nu ignora acest aspect valoros in fitness.

Nu-i bai daca incepi antrenamentul pe stomacul gol, insa e mare bai daca nu iti hranesti muschii dupa ce inchei exercitiile in sala de forta.

Muschii nu se intaresc in sala de forta, ci, din contra, se tonifiaza si cresc atunci cand ajungi acasa, cand dormi sau cand te pui la masa.

De fapt, exercitii si antrenamentul cu greutati genereaza mici rupturi in muschii si ii distrug.

Pentru ca acestia sa se refaca, ca Fat Frumos, mai mandri si frumosi, e VITAL sa ii hranesti dupa o sesiune de exercitii la sala.

De aceea te indemn sa pui in farfurie o bucata frumoasa de carne si o portie de carbohidrati buni, la cel mult 2 ore dupa ce ti-ai incheiat exercitiile in sala.

Daca eviti sa mananci dupa antrenament, cu credinta ca vei slabi mai rapid, muschii tai nu se refac, nu se activeaza, nu se intaresc, nu iti grabesc metabolismul, nu vezi rezultate si nu slabesti…e chiar atat de simplu!

Abtinandu-te de la mancare, ca zici ca stomacul gol te ajuta sa arzi grasime, de fapt iti infranezi potentialul muscular si bati pasul pe loc.

Mai mult de atat, cand muschii duc lipsa de nutrienti, organismul se intoarce impotriva ta si incepi sa simti starea de letargie si lipsa de energie. Si uite asa ajungi sa te lasi de sala.

 

Greseala 4: Calca in sala fara un plan sau macar o idee de ce vor sa faca

Bine-bine, aceasta este o greseala evidenta pe care si barbatii o fac.

Totusi, e plin de incepatoare prin sala care trec de la un aparat la altul, fac aleatoriu serii si repetari pentru diverse parti corporale si in cele din urma ajung, debusolate, sa alerge pe banda.

Daca mi-ai fi zis acum vreo 4-5ani ca nu stii ce exercitii sa faci si de unde s-o apuci, te-as mai fii inteles. Insa cu atatea informatii ce le gasesti acum pe piata si exemple de exercitii in reviste, blog-uri (hint-hint ca doar urmaresti Femeia Fit) sau YouTube, e chiar aiurea sa mergi la sala fara un plan.

Stii cum se zice: Pana si cel mai firav plan de exercitii este mai bun decat zero plan!

E adevarat, sunt multe principii si tehnici care contureaza un plan bun de antrenament la sala pentru femei, si Forme Fit Gym- strategii moderne pentru forme tonifiate in gym este unul dintre acestea, dar asta nu inseamna sa mergi in sala de forta fara habar.

Ai putea incepe lejer cu cateva exercitii cu greutatea corpului, in care te focusezi pe miscare si simti muschii.

Pasul urmator fiind sa adaugi tensiune mai mare si sa faci exercitii cu greutati.

Exercitii gen: genuflexiuni pe cutie, ramat din aplecat, indreptari cu gantere, podul fundului, fandari, flotari din genunchi sau impins pentru umeri.

Este bine sa stii ca o rutina buna de exercitii iti va lucra tot corpul intr-o singura sesiune (incepand cu muschii mai mari si continuand cu grupele mai mici), va include miscari cu accent pe incheieturi si directii de miscare (tras, impins, orizontal, vertical), miscari cu greutati libere si va fi potrivit timpului tau si obiectivelor tale in sala de forta.

Nu incerca sa le faci pe toate intr-o sesiune. Alege 3-4 exercitii si focuseaza-te sa faci miscarea corect si bine.

 

Greseala 5: Se desumfla repede si se lasa de sala

Da stiu, este mai usor sa renunti decat sa impingi prin rezistenta, prin lipsa de rezultate si rusinea ca esti incepatoare si nu te descurci.

Ce mai, este absolut normal sa te desumfli cand crezi ca faci totul bine si de fapt esti prinsa in jocul greselilor de mai sus.

Nimanui nu-i place chinul. Cu totii vrem rezultate si le vrem azi!

Dar dragutza, nu te poti astepta ca toate kilele ce le-ai pus in ultimi 4ani sa le dai jos in 4 saptamani.

Fitness-ul e greu. Este greu fizic si mental. Necesita timp, dedicatie si, mai mult de atat, trebuie sa realizezi ca totul tine de perseverenta.

Nu vei fi maestra la exercitii din prima zi.

Nimic nu ti se va servi pe tava si pentru fiecare rezultat va trebui sa muncesti.

Ca si incepatoare la exercitii, este foarte usor sa faci aceste greseli de mai sus si sa nu vezi rezultate in fitness.

Iti inteleg frustrarea cand vezi ca nu faci lucrurile bine si bati pasul pe loc.

Dar inainte sa renunti, cauta sa vezi daca nu cumva faci aceste greseli, ce te impiedica sa vezi rezultate.

Vezi daca nu cumva tii cu dinti de intensitate si mai mult te obosesti, decat sa faci exercitii optime pentru definire si slabire.

Vezi daca nu cumva ai cazut in capcana invechita, lenta si ineficienta a antrenamentului pe grupe musculare, cu repetari multe si greutati mici (un stil de antrenament total nepotrivit pentru femei).

Si mai mult de atat, fa-ti o favoare si nu pasii in sala fara un plan concret de bataie.

Fie ca il faci de una singura, inspirandu-te din surse de incredere, fie ca iti iei unul de pe online, cauta sa fie special pentru femei incepatoare si ca iti garanteaza formele tonifiate si definite, pe care vrei sa le vezi in oglinda.

Pentru asta, nu uita sa arunci un ochii peste programul de exercitii la sala pentru forme feminine si un corp fit, pe care ti-l recomand in Forme Fit GYM.

Forme Fit Gym Ghidul Femeii la Sala de Fitness

E greu sa iti explic cat spor si incredere ai cand mergi intr-o sala de fitness si stii exact ce sa faci: ai un plan detaliat pe exercitii, cu serii si repetari, stii cum sa le combini sau cum sa te antrenezi pentru slabire si tonifiere si, mai valoros, stii ce greseli sa eviti.

O alta resursa pentru un start bun in fitness fiind si aceste 12 sfaturi pentru incepatoare pe care le-am scris aici.

Intre timp daca stii o tipa incepatoare in fitness, care nu stie cum sa porneasca cu dreptul in sala, trimite-i acest articol printr-un share.

Iar daca esti si vrei sa ajuti o incepatoare, impartaseste cu noi intr-un comment mai jos ce greseli ai facut tu la inceput in sala de fitness si lectiile invatate.

 

Pana data viitoare te indemn sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si evita sa faci aceste 5 greseli in sala de fitness